Mitt I Livet...

Idag har jag:

Kategori: Livet från hjärtat...

  • Ätit frulle
  • Lämnat Hanna på dagis 
  • Köpt skyddspapper på Byggmax
  • Köpt strukturtapeter på Flügger
  • Köpt klister på Cheapy
  • Sms:at Fidde
  • Varit på Lidl
  • Sms:at Sara
  • Ringt till banken
  • Hämtat Hanna på dagis
  • Hälsat på i Rinkaby
  • Hämtat Fidde på jobbet
  • Kört till huset och läst av mätare
  • Fått veta att vi har en Syrénhortensia på tomten 
  • Kollat så våra beställda köksstolar hade kommit till Jysk
  • Ätit snabbmat på Sibylla på väg hem (korv o mos)
  • Kollat posten
  • Lagt Hanna
  • Bloggat lite

Och nu ska jag kolla in vad Hanna ska ha på sig i morgon när de ska springa Vårruset på dagis.
Hon längtar ganska mycket och hoppas hon vinner så hon får en medalj.
Fast jag tror ju visserligen att a l l a får varsin medalj som vinst...
Sen ska dom grilla korv efteråt. Mysigt mysigt!!!

Jag o Fidde (han är ledig fram till tisdag nästa vecka nu) ska till banken i morgon och skriva på pappret att vi ska ha huset, om vi nu inte ångrar oss, he he.... tror inte det....


Sen blir det en tur till huset för att påbörja tapetseringen.
Det ska bli intressant att se hur det kommer se ut med en "ultrafin" strukturtapet, som den heter, istället för tidningen som så vackert sitter uppklistrad på varannan vägg. Jag sa till Fidde o Pa då när han var där o hjälpte oss, att det är ganska häftigt med ett visst klipp jag råkade sätta på väggen!!!
Jo jag råkade faktiskt till och med sätta det på läsbart håll.
När jag var klar såg jag att det stod nåt med "När du har lust..." eller nåt, och det handlade om olika sorters massageoljor och andra masserande och stimulerande saker.... Är kanske kul att läsa för de som någongång om hundra år river ner våra tapeter och ser detta tidningsklipp, ha ha....

        

Vem vet vad som händer i framtiden???
Vad använder man då för att finna njutning och passion i livet??? ...
Man har kanske hittat andra metoder för sig själv och sin....

Men det lär vi inte få reda på.
Som tur är.
Då kör säkert bilarna uppe i luften likt tåg, och kallas för "autoairlines" eller nåt...
Och så måste man ha ett speciellt körkort, "flygbilscertifikat" och gäller inte förrän man fyllt 20.
Flygplanen är utrustade med ett ytterskikt som inte går sönder vid kraschlandningar och samtidigt gör att planet flyter upp till ytan vid extremt snabb och onödig landning i vattnet.
Och sen... nej nu skenar mina idéer iväg i en väldigt hög fart märker jag så nu får jag nog lägga av...

*** Kram och godnatt mina vänner ***

Kommentarer

  • Maria säger:

    Hoppas er lilla solstråle får en medalj när hon sprungit:) Kommer ihåg min lilla här när han sprungit busrus-sov me medaljen under kudden:)såå stolt..Lycka till me ert hus o flytt...Kommer o sakna lgh..väl..:))kram

    2009-05-19 | 20:46:43
  • görel säger:

    Jag tycker oxå att det är kul med hus. Här är det jag som har gipsat, spacklat, slipat, målat, tapetserat och lagt golv...

    2009-05-20 | 08:42:02
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: