Mitt I Livet...

Nu är jag trötter i precis hela kröppa min...

Kategori: Livet från hjärtat...




Efter mammas proffsiga början av tapetsering igår så fortsatte jag, Fidde o Pa med några till idag.
Det skulle vara vita grund-strukturtapeter, men när vi satt upp dom och kollade mot taket som är kritvitt,
så såg det inte lika vitt ut längre på väggarna, utan det liknade mest en ja, en halvdassig ljusgrå nyans...
Men som tur är så ska vi ju måla tapeterna vid ett senare tillfälle och då lär de bli finfina i vårt vardagsrum!!!

Snälla Anitha och Rune kom till oss med en gräsklippare och klippte resten av gräset (som Jossas klippare inte pallade ta igår hi hi,) kantklippte rabatterna, rensade ogräs och grävde upp en del halvdöa buskar och lastade på sitt släp som tillslut blev ganska proppat, he he... Men det blev en sån otrolig skillnad när vi kollade på deras verk sen...
Tänk vad lite extra långt gräs och höga maskrosor gör en gräsmattas stora skillnad - när det klipps av!!!!!
VI MÅSTE KÖPA EN GRÄSKLIPPARE!!!!!! 
tuin6.gif
Något jag ska göra senare är att klippa vår häck utmed vägen så den blir jämn och fin.
Ska låna pappas (om den funkar) eller så lånar vi Runes...
Är jag bra på att trimma så får vi nog köpa oss en egen.
Vi snackade lite grann om att klippa den intill grannens sida med för den växer ju bara för mycket och för högt.
Får väl ta o gå in o presentera oss för dom med, och ta oss ett snack om vår gemensamma häck.
Busken alltså!!!
1.gif
Hanna var hemma hos Eric o Elias tillsammans med mamma o pappa som passade dom undertiden Jossa o Stefan var i Norra Åsum och körde lite Gocart. Sen Kom Hanna hem till oss och hon gick in till grannpojken Pontus och lekte en stund.
Vi hade tagit med en tv så hon skulle kunna kolla på tv, men vi fick inte in nån kanal så vi får testa i morgon istället...
Fan med, vill ju kunna se ROBINSON på lördag... annars får vi fråga snällt om vi får kolla hemma hos syrran ha ha... 


Nej nu är jag så trött så jag måste lägga mig ner i soffan en stund innan det är dags att lägga mig i sängen.
Tyvärr är det inte Tempursängen än, utan det blir den gamla träiga slafen några nätter till...
Sen så blir det äntligen dags!
Det blir förhoppningsvis slutet av en resterande tapetserardag i morgon igen med ett antal pillriga våder ovanför fönster, bakom element, vid trappan, toaletten, köket och sovrummet... 330.gif Vårt fiiiina sovrum....330.gif

*** Sovgott mina vänner och dröm sött ***


Kommentarer

  • ams säger:

    Ja just det .... nu ska ni snart få sova i den S...K...Ö...N...A...sängen!!!Happy many, good nights...!!!/ kram från TEMPUR...

    2009-05-21 | 22:38:33
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: