Mitt I Livet...

Ritsch ratsch!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Ja ikväll var vi i huset och började att riva ner de 20 år gamla,  fult uppsatta och fördärvade tapeterna
som var inne i tvrummet och vi fick bra hjälp av Jossa, Eric o Elias som slet och rev ner för fulla muggar.
Det hördes som att de nästan tävlade om vem som kunde få ner störst bit och sa:
"- WOW!!!!! Kolla vilken lång bit jag fick!!!"
Högen av nerrivna tapeter växte och blev större hela tiden och tillslut när golvet bara var
fullt av tapeter och det fanns inte så mycket kvar att riva på, så hoppade dom i högen.

Som tur var, var det lätt att få bort tapeterna, alla tre lager, med en spackelspade vi lånat av päronen.
Det känns skithäftigt när man känner att man har en STOR och lång bit på gång att riva av.
Nästan som att man pillar av skinn på nån som fjällar men med megabitar, haha!!!!
Jag älskar att pilla bort sånt genomskinligt "bränt" skinn, för det är ju bränt, speciellt när
man hör hur det låter när man har en maffig bit på G.
"Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrritsch!"
Gissa om det kliar i mina fingrar när jag ser en "stackare" på stranden som fjällar asmycket och
man ser riktigt hur skinnet börjat lossa ute i kanterna, det som hade varit så lätt att bara dra bort!!! 
Men å andra sidan är ju inte det nåt jag skulle göra på en helt okänd person.......!
Får väl vänta till sommaren o hoppas att Stefan o Fidde fjällar lite, haha.

Nu väntar en skön säng på mig och jag gissar att det tar inte så lång tid innan
jag somnar och blir sen väckt av att jag har glömt att säga godnatt till Fidde...

*** Sov gott mina vänner!!! ***

Kommentarer

  • Maria säger:

    Hej:)) tack för ja fick kika in här...Går snabbt nu till flytt:))Ser fram emot o får kolla in ert nya hus:) kram

    2009-05-06 | 09:57:00
  • Josefine säger:

    Haha, jag tycker att det var kul att barnen började tävla i slutet....

    Även när dom skulle fylla säckarna med tapetresterna....

    Det gäller att hitta på lite sånt för då hjälper dom till mer!!!!

    Kram Josefine :-)

    2009-05-07 | 08:32:06
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: