Mitt I Livet...

Vår första middag i huset!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Innan lunch körde jag och Hanna till Kvik för att se om de möjligtvis hade någon toamöbel kvar som de
reade ut i tidningen igår med 85% rabatt, och den hade ju passat så bra på vår lilla toalett på ovanvåningen.
Men eftersom inte vi hade köat sen kl 9 på morgonen så skulle vi väl inte tro att det fanns nån sån kvar nu!!!
Fråga kan man alltid.
Sen gick vi in på Rusta och köpte 2 rullar bård till hallen som ska tapetseras i morgon.

Körde vidare ut till vårt hus och jag började skrapa rent väggarna från det som inte gjordes igår.
Fasen vad trött jag blev i armarna, speciellt när man höll armarna ovanför huvudet och fick mjölksyra.
Sen skulle vi käka lunch och jag hade tagit med falukorv och potatismos och skulle bara värma.
Men vad faaan???
Hur skulle vi kunna värma maten när det inte fanns någon MICRO i huset?????
Smartie!!!
Ringde älskade syrran och frågade lite snällt om vi fick låna deras micro...

  

Hanna ville stanna kvar o leka med deras grannflicka och jag skulle hämta henne efter ca 2 timmar.
Undertiden körde jag med en slipmaskin på väggarna och fy för bövelen vad det rök mjölig tapet.
När jag var tvungen att tvätta mig i ansiktet råkade jag nysa...
Jo hallå!!!
Tydligen hade jag andats in ett kilo mjölig tapet eftersom allt det åkte ut i handfatet när jag nös. 
  
Sms:ade Fidde o frågade om han kunde ta hem ett munskydd så man kunde andas normalt.
När väggarna var klara, eller de 2 jag pallade göra, så hämtade jag Hanna.
Då var hon superhungrig och vi körde ner till pizzeria VIKING och beställde pizza.
Fidde hade fått skjuts hem till huset av en som jobbade på Scan så det passade ju bra!!!
Det var första gången vi åt middag i huset och det var riktigt gott, även ifall pizzan inte var den bästa.
Eller rättare sagt satt vi ute och åt, för det fanns ju inga möbler inne i huset!!!

I morgon blir det tapetsering för fulla muggar i vår lägenhet med hjälp av älskade mamma o pappa.
Senare ska vi åka till Tivoliparken med Hanna för att kolla på ANKI och PYTTE!!!!!

Ha en fortsatt trevlig fredagkväll, för det ska jag...
Kramis bananis...
  








Kommentarer

  • Maria säger:

    Lycka till me all tapetsering o renovering..Bara hört om huset än ju..Men oxå nyfiken..ler..i en strut...Va rädd om dig/er o de lilla liv du bär på..Många kramar..

    2009-05-08 | 21:57:04

Kommentera inlägget här: