Mitt I Livet...

Vitt, grönt och lite grått...

Kategori: Livet från hjärtat...

I förmiddags köpte vi 5 dynor till utemöblerna här borta på sommarlust.
Egentligen hade vi ju beställt 5 st andra förra lördagen, men idag ändrade vi oss och sparade 300 kronor!!!
Först tänkte han lura oss på priset och sa att dom kostade 190 kronor.
Men eftersom vi hade varit där förra veckan och en annan gubbe gav oss priset på 130 kronor, så visste vi redan om vad de kostade och sa till honom vilket pris vi fått, och då sa han att det visste inte han nåt om varför de skulle vara billigare.
Men han som vi fått priset 130 kronor var också där idag som tur var och sa att det pris som vi sa - stämde.
Så det blev 5 st av de billigare istället.
Det skiter väl vi i att vi redan hade beställt 5 andra.
De får nog dom andra dynorna sålda ändå tror jag.
Man är ju sig själv närmast... heter det!!!
 
Hanna hade själv bestämt vilka färger hon ville ha i sitt rum nu när det skulle målas om.
Rött, gult och blått sa hon.
Hrm....
Inte så passande precis.
Körde till Flügger och hörde vad de hade för färger.
Om man hade barn som kunde vara väldigt aktiva så skulle man absolut inte välja RÖTT, CERICE, ORANGE och såna där starka och extremt kraftiga färger, utan man skulle välja mer mjuka, varma och avslappnande som BEIGE, GRÖN, LILA, ROSA, och BRUN...
Vi sa att hon fick välja mellan två färger i två olika nyanser och vi visade grönt och lila...
Hon valde det gröna som jag tyckte var ett bra val, så vi köpte två provburkar.
98 kronor för knappt 4 dl!!!!!!!
Fy för tusan vad dyrt...
Körde till huset och undertiden Fidde målade taket för andra gången, målade jag o Hanna lite grann i ett hörn för att se hur färgerna blev och om det var så snyggt att de kunde gifta sig med varandra....
Sen målade jag lite grann i hörnet på sovrumsväggen med den nya gråa färgen vi ska ha där.
Trodde vi kunde måla klart det gråa idag, men vi hade glömt den där målarbrickan eller vad den nu kallas...

Syrran sa att vi kunde köra ut till Ekohallen för att dom har mer att välja på, bättre priser för mer färg i burken...
Så i morgon blir det nog en sväng dit!!!
Tack för tipset!!!

  



Vi stannade inte så länge i huset för vi blev på surt humör eftersom vi hade glömt att ta med en del saker och jag klandrar inte Fidde för det, för han är den som håller koll på det mesta, och hans huvudvärk gjorde inte det bättre. 

Ikväll är det dags för SCHLAGERFESTIVALEN där vår svenska MALENA EHRNMAN ska tävla.
En annorlunda melodi som jag har lite svårt för att hänga med att sjunga när hon står där och ylar...
Alltså ikväll gäller det om hon verkligen ylar fram LA VOIX så bra så att hon tar hem segern till Sverige!
Men jag ska absolut inte se programmet utan jag läser resultatet i morgon där jag antagligen läser att det är ett annat land som vunnit eftersom det är så många andra länder som ligger runtom vinnarlandet som röstat på vinnaren...!!!

Nu dags för dinnertajm...
So long my friends!!!

  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: