Mitt I Livet...

Avundsjukan märks så tydligt...

Kategori: Hanna

... på älskade dottern som märker att det inte är HON som får all uppmärksamhet nu mer, utan det är en annan som får det. Det är Filip, vår nya älskade familjemedlem som kräver mest tid av mig nu. Det är HAN som bestämmer när jag kan ta mig tid att vara med Hanna när inte Fidde är hemma. Jag låter Hanna vara med på så mycket som möjligt när det gäller blöjbyte, mata med flaska, ta på kläderna, pussa o krama honom, hålla i knäet och allt annat som går. Men det jag inte gillar och då jag blir irriterad är då hon förvandlas till en elak retsticka och är så där "gåpåig" med tetande fingrar och slängande med håret framför hans ansikte, hennes låtsasgråt då Filip gråter, näsvisa svar, m.m. Men det är antagligen en svår prövotid för henne nu för att se hur mycket jag bryr mig om henne??? Hon måste få vara svartsjuk eftersom hon var nr 1 innan. Hon fick 100% uppmärksamhet av både mig o Fidde. Det kan hon inte få längre...


 
Men sen har vi den goa och supersnälla storasystern som gör allt för hennes lillebror inte ska vara ledsen.
Hon springer efter hans napp när han gnäller och är hungrig, hon sjunger "När trollmor har lagt de elva små trollen" om han är trött o ledsen, hon gör frukost till mig när jag sover för länge på morgonen/förmiddagen då hon tittar på barnprogram, hon hämtar papper om han kräker, hon tar fram blöja/vatten/kräm/puder/ när vi ska byta på honom, m.m. Hon gör faktist mer än jag trodde från början. 
 




Kommentarer


Kommentera inlägget här: