Mitt I Livet...

Dags för dagis innebär nya rutiner..

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse väcktes jag av mobilalarmet som ringde 07.15 och jag gick upp meddetsamma för att väcka dottern. Filip sov också gott i sin säng och jag tyckte det var så synd att behöva väcka honom just då. Hanna kom ner, tog på sig kläderna och jag tog upp Filip. När jag lagt honom i vagnen, för vi tänkte gå till dagis, knackade det på dörren och Jossa kom in. När hon sa att det var skitkallt ute, ångrade jag mig och körde Hanna till dagis istället. Kompisen L följde med hem och nu sitter de o tittar på Snövit alldeles tysta. Ett tag trodde jag o Jossa att de somnat för det brukar inte vara så tyst - så länge, haha!!!!

Jossa hade med sig smakprov på en gryta hon gjort igår och den var SÅÅÅÅ god!!!!!!
Mammas indiska recept och det heter SAAG GHOST. Då skulle man använda fransyska, lök, vitlök, tomater, garam masala, gurkmeja, vatten och paprikapulver. Alltså det ska jag verkligen göra en dag!!!
 
Nu skulle hon köra o hämta Eric o Elias så hon får komma hit och mysa med Filip en annan dag...

Jag ska plocka bort den torra tvätten så jag kan tvätta handdukar, badlakan och fler sängkläder. Sen är det förhoppningsvis tomt på tvätt ett tag...

Tjingeling!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: