Mitt I Livet...

En pinsam situation är... pinsam!

Kategori: Hannas kommentarer

Jag o Hanna gick till dagis.
Vagnhjulen var fulla med löv som jag tog bort med foten undertiden hjulet snurrade.
Hanna frågade om hon fick köra vagnen, så jag flyttade mig och gick vid sidan.
Rätt som det var ramlade Hanna och låg på marken.

Jag frågade förvånat:
"- Men Hanna...vad gör du?" och fnissade till.
Hon sa inget utan låg kvar så jag hjälpte henne upp.
Då drog hon ner mössan över ansiktet och skämdes liksom.
Jag frågade hur hon kunde ramla.
Inget svar.
Sen sa hon argt:
"-Du kan köra vagnen själv!" o så gick hon.
Jag fattade att hon antagligen hade försökt göra likadant som jag gjorde när jag tog bort löv från hjulet, fast hon glömde att flytta foten och sen, ja resten kan man räkna ju ut... hahaha!!!

När vi närmade oss dagis frågade jag henne varför hon tog på sig joggingskorna och inte stövlarna som tål vatten, inte regnstövlarna utan de andra nya. Inget svar. Jag sa att nu är skorna alldeles blöta. Då vänder hon sig om och säger:
"-Jag kan faktiskt ta på mig gummistövlarna som är på dagis!"

Ibland när hon gjort nåt dumt eller onödigt har jag o Fidde sagt typ "Smartie" eller nåt och idag skulle hon säga likadant när hon fortfarande var arg för att hon ramlade.
Efter hon sagt det där med gummistövlarna, vänder hon sig om mot mig igen och säger:
"- Mamma du är en riktig smaoodi!"
I vissa lägen går det inte låta bli att skratta...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: