Mitt I Livet...

Fredag och lördag!!!

Kategori: Livet från hjärtat...


Det första Hanna frågar efter på morgonen på dagis är om kompisen L har kommit. Igår var hon inte där utan hon var ledig. Jag undrar alltid vem Hanna leker med då L inte är på dagis. Ibland säger Hanna att hon inte lekt med nån utan bara lekt själv, sen andra gånger har hon lekt med både den ena och den andra och en tredje. När jag hämtade henne igår frågade hon mig om hon fick leka med kompisen O. Hennes mamma kommer också kl 11. Så vi hade följe en bit hem, sen stannade vi vid vårt hus o sa hejdå till varann och sen följde Hanna med dom hem. Jag tyckte det var kul att Hanna ville leka med nån annan med nu och inte bara L. Kan ju vara bra för henne att lära känna andra också och våga leka hemma hos dom o inte bara hemma.

Fidde var i Malmö med kompisen M och kollade på Malmö-Leksand och de vann med 4-2!!!
Jag, Hanna o Filip körde bort till syrran och kollade på IDOL och jag hoppades att EDDIE skulle åka ut denna gången precis som han gjorde. Fan vad han sjöng kasst...
Jag hoppas att Tove vinner!!!!!




Nu har jag börjat minska på amningen för det känns som att Filip inte blir riktigt mätt och då får jag ändå ge honom tillägg efteråt. Jag tycker att det är sååå mysigt att ha honom så nära min hud och få den kontakten som man får vid amning, men funkar det inte längre nu så är jag evigt tacksam över det lilla jag kunnat amma. Jag hade gärna fortsatt, men som det är nu så blir inte brösten ens spända om jag inte ammat eller pumpat på två dagar och då kan det inte finnas så mycket där inne!!!
I natt fick jag prova att amma för då stack det i ena bröstet och det rann några droppar så då tänkte jag passa på att ge honom. Men efter 10 sekunder blev han ledsen och blev förbannad, blev illröd i ansiktet, tittade på mig med en sån sur min en bebis nu kan och tänkte nog att jag måste vara den taskigaste mamman som bara låter han "smaka på pappret på kolan". Så det fick bli till att gå upp och värma vatten och ge flaskan istället!
Nu ger jag blanka fan i att försöka amma och går hellre upp två gånger mitt i natten och ger honom tillägg för då vet jag att han blir mätt och jag slipper oroa mig för om det finns mer kvar eller inte. Det ÄR psykiskt och hur mycket jag än försöker låta bli att tänka på det och bara njuta - så går det inte.
Det.
Går.
Bara.
Inte.

Så hädanefter kommer jag sova UTAN amningsbehå, sova på MAGE utan att det trycker på tuttarna o efterlämnar två blöta fläckar på lakanet!!!!


Kommentarer

  • Josefine säger:

    Ja man ska göra det som man tycker känns bäst!!!!

    Du....Erika åkte ut för ett tag sen, tror att du menar Tove!!

    Kramkram

    2009-11-14 | 19:17:34
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Jo jag skrev fel så jag har ändrat det nu hihi...

    2009-11-15 | 11:11:55
  • Görel säger:

    -Jag hoppades med på att Eddie skulle ut..

    Och du.... Sov gott!!-Med mindre tuttar nu än för ett tag sen.

    2009-11-15 | 17:56:24
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: