Mitt I Livet...

Fan vad fult!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Är precis hemkommen från att ha lämnat dottern på dagis.
På vägen hem när man går i sina egna tankar och funderingar då man inte har nån att prata med, så är nog de flesta inklusive mig själv, nyfikna hus-och-trädgårds-kikare. Man tittar in på en tomt och tankarna maler på som en köttkvarn om vad den familjen tänkt på när de satte upp den där fula häcken!
Jag brukar kolla in på andras tomter för att se hur ideerna från tex en fin brevlåda skulle kunna bli ännu finare om de målat om den lite grann.
Som idag när jag passerade ett antal hus på vägen hem tänkte jag:

"Shit vilken fin gräsmatta...inga löv... säkert en sån pedant som klipper gräskanterna med sax eller nåt!"
"Meeen... fan vad de har klippt häcken konstigt... alldeles snett... skäms dom inte??"
"Den kedjan som tomtavgränsare var faktiskt rätt häftig... hur har dom satt fast den.. ahaaa!!!"
"Åh vilka fina blommor de har satt där... jag skulle också vilja ha det.. pallar fan inte nu!"
"Meeen.. varför har dom målat Här bor familjen XXXXX på garaget... fan vad fult...!!
"Jahaja... här färgkombinerar man huset med bilen och tillomed med husvagnen... herreguud alltså!!"
 
"Nämen vad coolt de har klippt häcken till brevlådan!"
"Häftig färg på bilen.."
"Huuur kan de tycka det ser snyggt ut med de krukorna till den snygga trappan... de fördärvar ju helhetsintrycket meddetsamma!!"
"Vilka asfula gardiner alltså... det är nog inget ungt par som bor där inne... lustiga prydnadssaker... usch..!"
"Kan dom inte såga ner det jäkla trädet... det drösslar ju som fan med löven... och deras jäkla bär...fan, man skulle sågat i trädet så det dör... fast det lär ju ta ett tag så det känns inte lönt!"
"Åååååhhh äntligen hemma igen!!!!!"

Alltså jag tror att av alla de femtiotals hus jag gick förbi, så var jag nog pessimistisk på 40 st och tänkte negativa tankar om just det huset. Är det inte konstigt att man tänker så illa om andra???
Men det är väl som så - andra bor i en koja, medan man själv bor i ett slott!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: