Mitt I Livet...

Jag fryyyyyser.....

Kategori: Livet från hjärtat...



Fasen vad det ska vara kallt på morgnarna!
Och detta är bara början på en ännu kallare årstid.
Brr, jag fryser av blotta tanken.
Idag när vi skulle gå till bvc frågade Hanna om hon kunde gå ut så länge när jag höll på att ta på Filip.
Jag frågade vad hon tagit på sig.
"- Byxor, tröja, jacka o mössa!"  
"-Har du tagit en varm jacka för det är kallt ute?"
frågade jag och hon sa "ja" och gick ut.
När jag kom ut med Filip i vagnen blåste det så jäkla kallt och sen såg jag Hanna... i rosa leggings, rosa kängor, mössa och en tunn regnjacka kom springandes och sa att hon fryser.
Vad konstigt!!!!!
In med henne och bytte jacka till en svart, varm och lång kappa sen stressade vi iväg till bvc.

Jag frös också.
Såg att jag är ingen ägare av långärmade tröjor så det blir ett av de första inköpen i Ullared om jag inte hinner köpa det innan. Känns nästan som att det ligger i störst behov just nu. Det och nya amningsbehåar och amningströjor. Har visserligen ett vitt och ett svart a-linne men jag tycker det är lite kallt om armarna så det måste också hittas. Ett annat måste är de efterlängtade FLEECEVÄRMARNA till tuttarna. Jag vill INTE få mjölkstockning, ajajaj!!!!!



Kollade om de hade såna på apoteket och det fanns. 148 kronor!
Jag ska kolla på andra ställen med vad det finns för utbud innan jag köper några.
Ibland är det konstigt... när jag öppnar frysdörren känns det inget speciellt, men går jag ut och hämtar tidningen - sticker det som tusen nålar rakt in i tutten! Lite underligt men sant - och jo... vi har kallare i frysen än utomhus!!!



Kisade du precis???
Då har du nog för lite "fem plus ett", haha...



Kommentarer


Kommentera inlägget här: