Mitt I Livet...

Storstädning i huset medan barnen är hos moster!!!

Kategori: Livet från hjärtat...



Älskade syster svängde in till oss i morse som hon gjort de senaste dagarna nu i veckan efter hon lämnat Eric o Elias på skolan. Hanna var redan vaken så det var hon som öppnade dörren när Jossa knackade på. Jag o Hanna åt frukost och jag bjöd syster på en kopp kaffe (som tydligen inte var så god, haha).

Vi kom in på ett samtal om att vi båda har börjat bli lite vidskepliga som tror på andar, drömmer sanndrömmar och sånt där annat hokospokus. Jossa berättade för mig att när vår farmor dog, så ville de ha farmors gamla Moraklocka som visserligen inte fungerade, men den var ett fint minne från henne, och de ställde in klockan i vardagsrummet. En dag bestämde Jossa o Stefan sig för att göra sig av med klockan på auktion eftersom den inte funkade och den var bara i vägen där hemma. De pratade med mamma o pappa om vad de tyckte. Mamma o pappa sa att det är upp till Jossa o Stefan eftersom det är dom som haft den. Sen när Jossa satt på en stol i ett annat rum fastnade blicken på Moraklockans pendel - som började röra på sig åt höger och vänster!!!!!!!!
Den fungerade inte - men ändå rörde den på sig!!!!
Jossa tror att det var vår farmor som ville visa att hon inte ville att de skulle göra sig av med klockan.

 

Kommentarer

  • Josefine säger:

    Vår älskade lilla farmor, saknar henne så mycket!!!!

    Kram och tack för en jättehärlig vecka.

    PS Berättade Hanna att hon var duktig här, jag sa att vi skulle äta mellanmål....då såg hon att jag hade tagit fram NUTELLABURKEN (och lite pålägg) jag sa att man måste äta 1 macka innan man får en macka med nutella, sen ångrade jag mig och sa: Nej förresten det är ju fredag och då får man äta lite extra gott till mellanmål så ni kan få nutellamacka meddetsamma. Du skulle se Hannas ögon, dom sken upp som världens solar, hon åt 1½ av de stora subsen (äntligen) med nutella på!!!!

    Tycker att hon förtjänar 1 hjärta och 1 tallrik hos mig idag. Pussa henne och säg att moster älskar henne

    2009-11-20 | 18:28:48
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • Görel säger:

    -Inte slänga klocka! Laga klocka! -Då blir farmor glad!!!

    2009-11-21 | 14:49:15
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: