Mitt I Livet...

Vårväder i november... kan det bli härligare???

Kategori: Livet från hjärtat...

Igårkväll när jag satt och kollade på datorn skulle jag gå in på Familjeliv och hämta några foto, men efter ett tag hängde datorn sig och det stod bara "Sidan kan inte visas" på alla sidor jag klickade in mig på. Jag blev förbannad och stängde av möget. Fidde kom hem och skulle kolla på datorn men kunde inte ens gå in på nätet. Han testade ett antal gånger att stänga av, sätta igång, stänga av och sätta igång, men den ville fan inte. Den var finito. Kaputt. Stendöd. Jag kollade på Idol och tyckte att Calle var en av de absolut bästa sångarna i Idol och hoppades att han skulle gå vidare. Vilken prestation han gjorde i sitt framträdande, och hans röst... 
Un-fucking-believible!!!
Fidde fortsatte att få igång möget - dessvärre utan framgång, så han blev pissed off och när klockan var runt 21 gick han in o la sig med huvudvärk och en huvudbry som heter duga!

Idag
Hanna satt i köket och lekte med lera och frågade om inte jag också kunde leka med leran så det gjorde jag en stund. Ojojoj vad min kreativitet flödade - NOT. Hade inte så bra idéer för tillfället med egentligen en enfärgad lera men som av nån slags orsak har blivit två eller tre... nej jag tror till och med att den hade blivit fyrfärgad!!!
Hanna frågade om vi kunde gå en runda alla 4, men det blev bara 3/4 som gick. Den sista fjärdedelen stannade hemma och försökte få igång möghelvetet.

Vi gick i ett fantastiskt härligt och vårliknande, varmt novemberväder till kyrkogården och tittade till Emmas viloplats, plockade bort en hel del löv som blåst dit och nu låg som en bädd över alla fina dekorationer. Jag blev lite känslosam och fick några tårar i ögonen då Filip gnällde till.
För han hade varit tyst hela tiden vi gick, men när vi stod där vid Emmas grav och han gnydde liksom, så knöt det sig i magen och jag stod där och tänkte - varför skulle det hända Emma, varför just hon...?
Hanna såg att jag var lite ledsen och sa:
"-Stackars Emma...!"

Men då sa jag att det är ju inte Emma det är synd om utan det är ju Jossa, Stefan, Eric o Elias det är synd om eftersom de inte fick behålla deras lilla flicka...


Vi gick vidare upp mot skolan och sen hemåt igen.
Blev sugen på att baka en sockerkaka så det gjorde vi.
Jag o Hanna såklart.
Fidde höll på med möghelvetet.
Mormor gör en skitgod sockerkaka med ett marängliknande täcke.
Eric ÄLSKAR den - och det gör vi andra med, hahaha!!!
Vårt bakverk står på avsvalning på spisen nu, men vi ska snart ta oss en lördagsfika med kaffe och nybakad sockerkaka. Hoppas den är god...

Rätt som det är säger Fidde:
"- DET FUNKAR NU!!!!!!!"
Han hade lyckats med möghelvetet så allt funkar igen.
Ingenting hade försvunnit som tur var...
Jag fasade för att allt jag lagt in - hade försvunnit.
Alla bilder och alla sidor man klickar in sig på var o varannan dag...
Han är såå duktig min man!!!!



Det är ju det urtjatade ROBINSON ikväll så det får vi väl se på. Det brukar inte vara så mycket annat "bra" att glo på en lördagkväll. Annars lär det bli film som gäller och då med tillbehör som chips, dippa, popcorn och jordnötsringar för hela slanten...

Nej nu ska jag sätta igång kaffet och skära upp kakan för nu suger det i kaffe och sockerkakstarmen!!!


Kommentarer

  • Agneta säger:

    Ja datorer kan man verkligen inte bara ha glädje av... man kan även bli galen på dom!!!

    Tur att det gick att fixa...utan utgifter! kram älskar er...

    VILKET UNDERBART FOTO PÅ BARNEN!

    2009-11-22 | 12:20:33
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: