Mitt I Livet...

Bvcbesök och päronbesök...

Kategori: Livet från hjärtat...

-----------------------------------------------------------

I förmiddags skulle jag o Hanna med Filip på bvc kl 10.30 för att kolla vikt och längd.
Vi hade gått upp i god tid för att bli klara och göra oss i ordning för att kunna köra till pappa som vi bestämt med syrran sen igår. Vi vaknade kl 08, jag ammade Filip, åt frukost, packade skötväskan, såg kl stå på 10 och sa till Hanna att borsta tänderna o klä på sig sina kläder och göra sig klar. Jag borstade mina tänder, kollade kl som visade 10.15 och tog på Filip kläderna och satte han i bilstolen.
"-Ppprrrrrruuuuuutttttt!!!!"
Åh shiiiiiit, tänkte jag och fick snabbt in på toa för att byta hans nerbajsade blöja.
När jag var klar var klockan 10.25.
"- Skor, kofta, jacka och ut till bilen, snabbt!"
sa jag till Hanna.
Tur hon är så stor så hon kan klä sig själv och fixa saker till mig... 
 


Vi körde till bvc och kom in med andetag som gick i hundratio.
Jag hatar att vara sen och behövt stressa till någon...
Då frågade hon om vi var stressade???
Jag berättade vår lilla händelse precis innan vi hann ut o då sa hon:
"- Jamen varför stressade ni så? Jag är ju här hela dagen ändå?"
Ehh... jo vi hade ju tid kl 10.30!!!!!

130 gram hade han ökat med på en vecka och väger 4040 g, växt en cm till så nu är han 53,5 cm!




Efter bvc körde vi hem till pappa för att göra honom sällskap så han inte behövde dricka kaffe själv hihi... Jossa o barnen kom också lite senare. Mamma jobbade, men skulle sluta tidigare och när hon kom hörde vi det på lång väg på barnen.
"- MORMOR KOMMER NU!!!! NU KOMMER MORMOR!!!"
Det första Hanna frågade efter var när vi skulle fika...
Mamma hade köpt Goekakor (Delicatobollar) men vi åt grillad korv först.

I morgon ska syrran komma hit, ja nu IGEN för vi har så jäkla kul ihop, och hjälpa mig med ett fotoprogram jag installerat häromdagen men fattar inte hur man ändrar och mixtrar med bilderna som man vill ha dom...









Kommentarer

  • Josefine säger:

    Haha....tar med promenix skorna i morron så vi kan gå en liten runda, om vi hinner!!!!

    Kramen

    2009-10-28 | 23:47:23
  • Görel säger:

    Fotoprogram?? Jag är glad över att jag kan lägga in bilder på datan...

    2009-10-29 | 12:04:40
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: