Mitt I Livet...

Några funderingar bara...

Kategori: Livet från hjärtat...

Sitter och tänker på allt och ingenting just nu.
Under hela dagen som jag suttit eller legat ner har magen varit hård och spänd.
Kanske sammandragningar på G???
Hoppas det är det så att detta sätter igång av sig själv.
Helst denna veckan.
Tänk om de ringer och säger en datum när det ska sättas igång.
Fan vad skumt egentligen.
Att veta att dagen efter det datumet är man inte gravid mer...
Lustig känsla.
Kanske lika bra att packa BB-väskan och ha den redo fall i fall...


Tänker på hur det kommer bli efteråt när bebisen kommit ut.
Med blodtransfusionen.
Tar dom med sig "henom" till blodbytet direkt, eller när gör dom det?
Hur går den till?
Hur lång tid tar det innan vi får se "henom"?
Kan man hålla bebisen samma dag?
Hur många dagar tar det innan allt är bra igen?
Vad händer med mig?

Jag har massvis med frågor och funderingar som jag måste skriva ner och få svar på.
Hoppas man får prata med den supertrevliga danska läkaren då, för han är den som ger svar på tal!

Jag har skrivit ett förlossningsbrev där jag förklarat allt om hur jag skulle vilja ha förlossningen denna gången. Men sen vet jag inte om de uppfyller mina "krav" som var rätt så många... Men det är ju vad jag vill...


En goding med liten tanke på Fiddes förra upplevelse av Hannas förlossning:
Barnmorskan: "- Har slemproppen gått än?"
"- Nej... han sitter där i saccosäcken!!!"

  


Glömde skriva en sak som jag irriterar mig JÄÄÄÄÄVLIGT mycket på:
Alltså igår... på sjukhuset... på förlossningsavdelningen...
Vi träffade (tyvärr) vår fd idiotgranne från Sommarlust, som först frågade hur det var med att bo i huset och Hannas nya dagis och en massa annat. Än så länge var det väl helt okej. Sen tittar hon på magen och frågar när är det dags??? Jag sa att BF är om ca tre veckor.
Då säger kärringen med stora ögon:
"- Är ni säkra på att det bara är EN - i den stora magen??????"
Då blev jag r-i-k-t-i-g-t arg och sa bara:
"- Nej, den har faktiskt klonats i natt!!!" sen vände jag mig om o började gå.
Vad fan... hade man inte stora magar med bara EN bebis på hennes tid eller vad???
Vilket pucko!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: