Mitt I Livet...

En regnig lördag...

Kategori: Livet från hjärtat...

 
... och vad gör man en dag som en sån här?
Först sov jag till kl 10.40 för Filip hade hållt mig vaken nästan hela natten från det vi la oss fram tills klockan närmade sig åtta. Då somnade han så jag också kunde sova ut - i tre hela timmar!
Men när jag vaknade kände jag mig ändå ganska utvilad.
Kom ihåg att Hanna kom in en stund efter jag somnat och då var Fidde uppe med henne, men då kom hon in till mig och viskade:
"- Mamma... kan du och jag köra nånstans idag för pappa vill bara vara hemma??!!"
Det var knappt att jag hörde vad hon sa och jag sa att hon får fråga senare för just då ville jag inte fundera på det utan bara sooooova... zzzz...zzzz....

Kl elva frågade hon mig samma sak igen och jag frågade vart vi skulle köra.
"- Till badhuset eller så???"
Tyvärr gick inte det eftersom jag får inte bada så här meddetsamma efter en förlossning.
"- Men till Andy´s då?" sa hon.
Då sa jag att hon tycker kanske inte det är så kul att vara där själv, så hon kunde ringa till kompisen L och höra om hon ville följa med dit.
Det ville hon för hon hade aldrig varit där innan.

Vi kom dit - och jag fick en rejäl chock.
Det var säkert runt ett 50, 60-tal barn där, och det har det ALDRIG varit när vi varit där, så denna gången fick vi till o med vänta på att få stolar!!!
Men vi fick reda på att det var tre-fyra kalas där just idag - samtidigt, så visst var det fullt ös där inne...



Nu har Filip precis badat.
Han tyckte nog det var härligt, för han somnade undertiden!!!
Han fick lite massage efter badet och det märktes att det var skönt.
Armarna var uppsträckta vid sidan av huvudet och så fladdrade ögonen så där som han brukar göra innan han somnar, sen tog jag på pyjamasen och lät han ligga kvar där inne i "badvärmen" ett tag nu innan han ska få vara vaken och uppe en stund.


Jag har äntligen börjat kunna PUMPA.
Det känns skönt att kunna tömma tuttisarna och SPARA lite mjölk till Filip när det spänner för mycket i dom.
Första gången jag testade pumpen, fick jag ut 30 ml och det var MYCKET för att vara mig till skillnad från när jag testade att pumpa till Hanna och jag bara fick ut, om jag hade tur, 10 ml - på 30 minuter!!!
Nästa gång var det 40 ml och jag kände mig lättad över att veta hur "mycket" Filip får i sig när han ammas.
I förrgår kunde jag fanimej pumpa ut 60 ml på 20 minuter och jag trodde inte på det först, men när jag skulle knäppa igen "låset" till behån så tyckte jag inte det var så konstigt mer... Tuttarna såg ut och kändes precis som innan jag var gravid. Små och mjuka, haha!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: