Mitt I Livet...

Hur funkar det egentligen??

Kategori: Livet från hjärtat...

För ett bra tag sen frågade Hanna hur ett barn blir till och då sa jag den snabba, korta och barnvänliga versionen typ:
" - Jaaa.... en flicka och en pojke blir kära i varandra och så bestämmer de sig för att få barn. Då sätter pojken ett frö i mammans mage och sen växer bebisen där inne..."

Idag när jag ammat Filip och lagt honom i sin säng i vårt sovrum, satte sig Hanna framför mig, smekte först min mage, frågade om jag har ett barn till i magen och då sa jag nej det har jag inte, sen kupade hon sin hand över min navel och sa:
"- Nu ska du få ett till frö i din navel!"
Jag:
"- Varför då?"
Hanna:
"- Jo för att jag vill ha en bebis till!"
Sen sa hon:
"- Var har pappa sina frö?"
Jag fnissade till och sa "Va?"
"- Jaa,"
sa Hanna, "- Var har pappa sina frö som gör att det växer barn i magen?"
Jag sa till henne att det får hon fråga pappa.
Hon gick till Fidde som satt i datarrummet och jag hörde henne fråga om hans frö och hur Fidde började fnissa han med.
Hon kom tillbaka till mig och sa snyftande:
"- Pappa sa att han hade inte fler frö kvar och jag som ville ha en bebis till...!"



Mycket ska man höra innan öronen ramlar av...



Kommentarer

  • Josefine säger:

    Haha, så kan det gå när man berättar på sitt eget lilla vis ;-)

    Kram

    2009-10-28 | 09:58:02
  • Hemlliga Örjan säger:

    hahahahaha



    Sjukt bra!!!

    2009-10-30 | 08:07:26

Kommentera inlägget här: