Mitt I Livet...

Mvc-kontroll

Kategori: Nio månaders längtan

Allting var bra idag på mvc.
Urinprovet sa hon inget om.
Blodtrycket höll sig på 123/73.
Hjärtljudet
låg på 143 slag.
Nu hade jag gått upp 2 kilo - på en vecka.
Det har banne mig märkts sa jag till bm.
Jag har blivit lite svullen om fingrarna och magen har blivit mer spänd.
Men nu har jag knappt nån häck kvar såg jag...
Det är vanligt att en del går inte upp så mycket i början, men ökar lite mer på slutet.
Så då är det väl så för mig nu då!!!
Bm sa att jag hade stått stilla på samma vikt i 7 veckor för ett tag sen så det var ju inte så konstigt.

Innan längtade jag tills jag skulle in o lägga mig i vår "nya" säng, men det gör jag INTE nu mer. Det är inte många timmar på natten jag sover med alla de jobbiga vändningarna jag måste göra. Tur att jag har min glidmatta, annars hade jag nog fått sätta mig upp varje gång jag ska ändra sida.
Hade jag orkat så hade jag suttit upp hela natten för att slippa vända mig, men det låter lite jobbigt...

Bm sa att det finns många som har det problemet på natten - att inte kunna vända sig, men jag sa att jag är så tacksam för min och den är verkligen värd guld i sånt läge jag befinner mig i nu!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: