Mitt I Livet...

Vad blir det för mat?

Kategori: Livet från hjärtat...

-----------------------------------------------------------

Jag är ingen sån där fiffig och påhittig person som mamma.
En sån som kan hitta på olika maträtter bara så där hipp som happ.
Det bästa jag vet som hon lagar är Jugoslavisk kål och köttgryta med franskbröd att doppa i spadet. Så himmelskt gott så det läskas redan i munnen...
Sen har vi den vanliga köttfärspajen utan extra tillbehör och pizzasallad till...
Gulaschsoppan är inte heller helt fel, stark och mustig...
Hemmalagad pizza som vi alltid gjorde med fd grannarna var något jag längtade till.
Nåt som jag däremot har fått avsmak och tröttnat på är KASSLER!!!
Fasen vad vi hade det ofta när vi var ute med husvagnen.
"-Vad blir det till middag idag?"
- Grillad kassler"
Nästa dag.
"-Vad ska vi äta idag?"
- Grillad kassler!
Nästa dag.
"-Vad ska vi äta idag?"
-Kokt kassler!

Vi var kanske ute i tre veckor och alla dagar utom typ 5 hade vi denna jäkla kassler.
Kändes det som...
Konstigt nog kommer jag inte ihåg nån annan maträtt som man brukar ha när man campar som grillad korv.
Eller jo... en sak kommer jag ihåg när vi var i Halen och mamma o pappa frågade vad jag o syster ville äta och då sa vi STRIPS, bara strips o inget till!!!
Så speciellt sugen på att göra en maträtt med kassler som huvudingrediens kan jag inte säga att jag är längre.

Men KALKONMIDDAG är nog bland det mumsigaste mamsen gör till Alla Helgon...
Tycker nästan det börjar luta åt den helgen snart, hehe.
Det brukar bli en riktig kanonrätt och man är så mätt och belåten efteråt.




   

 

Kommentarer

  • Josefine säger:

    Haha, såååå ofta tycker inte jag att vi hade kassler, men det ä r gott ju. Jag kommer ihåg att vi hade chiliconcarne, grillade lamm och alla dessa j-a flugor!!!!

    Ibland får jag med hjärnsläpp på vad man ska göra för middag, men det slutar alltid med att magen är mätt.

    Kramen

    2009-10-28 | 09:52:41

Kommentera inlägget här: