Mitt I Livet...

12/6-08

Kategori: Hannas kommentarer

I morse väckte jag Hanna, pussade henne på kinden och sa:

"- Godmorgon min älskling, har du sovit gott?"

Hon vaknade glad men sa att hon var mer trött.

Jag la mig ner för att morgonmysa lite, men då sa hon:

"- Men mamma... lägg inte dig ner nu när du sagt godmorgon till mig!!!"

Med upphöjda och förvånade ögonbryn till den meningen sa jag: 

"- Men jag ville bara mysa lite ju!"

     

Kände att hennes blöja var tung som bly, öppnade den och frågade:

"- Du Hanna... när ska du sluta med blöja?"

"- Varför ska jag ha det nu?"

"- För att du kissar på natten och hade du inte haft blöja så hade hela vår säng blivit blöt!"

Då svarar hon snabbt:

"- Men då kan ni bara lägga dit handdukar i sängen!"

"- Jo..... men det är bättre om du slutar helt!"

"- Det ska jag göra idag..."

"- Vad bra!" 

"- Men inte på söndagar!!!"

  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: