Mitt I Livet...

2/4-08

Kategori: Hannas kommentarer

Igårkväll var pappa o Fidde på hockey i Malmö.


Jag o Hanna skulle ha en liten egen myskväll.
Först gick vi ner och köpa glass från glassbilen.


Vi köpte en kartong med 40 pinnglassar
och en annan med 6 st "Kalla Kyssar".
Men först middag.
Hon fick välja själv vad hon ville äta, fisk eller schnitzel.
En tjej som älskar fisk visste jag redan vad svaret skulle bli - fisk!
Jag tog en ostschnitzel.
Hon hade ätit upp hela fiskbiten (som var ganska BIG) och jag tyckte
hon var duktig så jag bestämde att hon skulle få en glass till efterrätt. 
Hon blev jätteglad och frågade:
"- Får jag en glass???"
Jag sa "ja" och då sa hon:
"- Varför får jag det?
Jag sa:
"- För jag tycker att du kan få det
eftersom du var duktig och åt upp din mat!"
"- Åh tack mamma vad du är snäll!"


Hon åt upp glassen och tiitade på mig och sa leendes:
"- Kan jag få en till glass?"
"- Ja det kan du väl få!"
sa jag.
Då sken hon upp med ett jättesmil och sa:
"- Åh vad jag älskar dig mamma!!!"


Idag när vi hade ätit frukost frågade Hanna om hon fick ta en glass.
"- Nej!" sa jag, "vi har ju precis ätit frukost och man kan inte få glass varje dag!"
Då säger hon:
"- Jamen jag sa ju att jag älskar dig igår o då fick jag ta en till!!!"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: