Mitt I Livet...

I väntan på värmen...

Kategori: Livet från hjärtat...

Min mobil ringer alltid kl 07.20 då det är dags att gå upp o göra oss klara inför dagis. Men idag vaknade Hanna kl 07 av sig själv medan jag fortfarande låg kvar i mina sussande drömmar. Det första hon säger, ganska högt så jag verkligen förstår att hon menar det, är:
"- MAMMA... I MORGON SKA JAG PÅ PRINSESSKALAS HOS N!!!"
"- Mmmm, jag vet älskling!" hör jag mig själv mumla fram.
Sen kunde hon inte sova vidare utan började - massera mitt ansikte och försöka killa mig.
Jag vet... kl 7 på morgonen!!!
Det är nog hennes pirrande prinsesshormoner som sprallar lite väl långt i förväg...
Hon är ju så lycklig för att hon ska bli så fin i morgon.
Då vankas det ju ögonskugga, rouge, läppstift, nagellack, fina klämmor och hon får känna sig precis som en liten Askungen som ska på bal... 

princess101.gif image by cjcrystalquotes

Nej nu är nog ugnen uppvärmd och klar för mina ciabattas. 
Magen kurrar och jag är hungrig som en varg just nu.
Tidningen ligger på soffbordet och väntar på att ögnas genom.
Sen blir det städ, städ, städ och nån maskin tvätt tror jag.
Hanna ska följa med kompisen L hem efter dagis och sen kör jag nog bort en runda till kära syster, som jag inte alls brukar träffa så ofta, he he... 
Jag o Hanna ska hämta Fidde idag för sen ska han till Malmö o kolla på hockey.
Tyvärr ska han dit själv för M skulle till nåt annat. 
Hanna sa att hon längtar tills ikväll, för då får hon äta chips och godis - och somna i soffan!! 

Ha en trevlig fredag för det ska jag!!!

Kommentarer

  • Görel säger:

    -Ja, nu vankas det härlig fredagsmys. Såå-Du har m varit i Hurghada? Vi har varit där 4 gånger de sista 4 åren.....Oktober är bäst!

    2009-09-25 | 11:43:19
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: