Mitt I Livet...

Ingen som vet, ingen som vet...

Kategori: Nio månaders längtan



Kl 14 hade vi tid på förlossningsavdelningen för att kolla hjärtljuden och göra ultraljud. Fidde fick ledigt och var med. Hanna var hos kompisen L och lekte. Först blev det CTG som skulle tas sammanhängande i 30 min, men eftersom det var högtryck i magen så slutade vi efter några misslyckade försök. Det som syntes på pappret såg bra ut och mitt blodtryck var också bra som låg på 120/68. Lite socker i urinen fanns med. Har gått upp 6 kilo hittentills...

Sen gick jag in på undersökningsrummet där det blev ett vaginalt UL och sen kände hon att huvudet låg neråt men var inte fixerat för hon kunde rucka litegrann på det. Det fanns gott om plats än att röra sig på och det var bra mängd fostervatten också. Moderkakan sträckte sig från översta delen av magen på vänster sida över till högra sidan och den såg också bra ut enligt bm.

Jag frågade om svideriet på magen men det är ingen, otroligt nog, som vet vad det kan bero på. Hon trodde det kunde vara en nerv eller nåt som klämdes av rörelserna... To de!!!

Kommentarer

  • Josefine säger:

    Ja du fick ett litet smakprov på att det kommer att göra ont när bebisen ska komma....;-)

    Är det nåt så ring mig bara, Du är min bästa hjälp i min KBT....

    Har väldigt många blandade känslor ju närmare er förlossning vi kommer, jag skriver tom VI, för jag vill verkligen vara med och stötta Er, och jag vet att ni kommer att hjälpa mig med, hjärtar er båda!!!!

    Älskar Er/Syrran

    2009-09-10 | 19:49:01
  • Jennie säger:

    Det finns ingen som DU... och jag har turen att Du är MIN älskade syster!!! Tänk vad vi delar mycket här i livet och hjälper varandra när det behövs...



    Jag känner verkligen en stark längtan och vilja, att berätta om det som händer med min kropp nu och vad jag upplever, men samtidigt vill jag inte belasta Dig med för många ord...



    Jag älskar Dig så mycket, och tycker Du är så stark som visar Din vilja att verkligen sakta men säkert försöka gå vidare med Dina känslor, genom att känna att Du vill vara med oss på den stora dagen!!!



    *Puss & Kram Syrran*

    2009-09-11 | 08:38:26

Kommentera inlägget här: