Mitt I Livet...

Nu är det dags för fredagsmyyyyyys!!!

Kategori: Livet från hjärtat...



Jag vet inte vad klockan var i morse när Hanna vaknade och frågade om hon fick komma ner till oss. Men det var inte den vanliga tiden för jag såg att det var fortfarande lite halvmörkt ute och då brukar hon inte komma ner. Jag sa med hes röst att hon fick sova en timme till och sen skulle jag säga till när klockan var typ lagom. Det dröjde en stund eller hur länge det nu var jag vet inte exakt, men hon kom ner o la sig mellan oss och mös. I hela 10 minuter!!! Sen ville hon upp o kolla på barnprogram och leka med sina leksaker. Så jag hörde hur hon gick upp, ner, upp, ner och hämtade fler o fler saker. Jag orkade inte bry mig och säga till henne att hon får minsann bära upp allting själv sen. Det har hon hört så många gånger innan, så hon hade väl inte lyssnat på det örat ändå!!!
  

Ganska så snart ville hon ha en knäckemacka. Jag gick upp o bredde på lite smör o gick in till sängen igen. Jag "sov" vidare till kl närmade sig halv nio sen kunde jag inte ligga längre. High life i magen och ju mer man svarat Hanna när man ska gå upp, så var jag ju ändå nästan klarvaken, så då var det inte så mycket mer att be för. Jag åt frukost, och efter ett tag vaknade Fidde oxå till liv.


Vad har vi gjort idag???
Först körde vi in till stan och köpte present till mamma som fyller år på söndag. Ganska svårt att försöka komma på nåt till en som har allt...

Sen köpte vi en framlampa till bilen, fall ifall "Fabbo Polisen" kommer!!! Vi åkte vidare till Osby och BRIO och där kollade vi på gamla leksaker från förr i tiden och på nutidens leksaker. I ett rum fanns det olika sorters Barbiedockor från en bit in på 1900-talet, och jag kan ju säga att de såg inte så fina ut då som de gör nu, men barnen på den tiden hade inget annat och de var säkert överlyckliga för att få en egen Barbiedocka. Tiden förändras ju och så med utseende på alla dockor och leksaker. Sen gick vi över gatan och in på BRIOS reaaffär. Där hittade vi en våningssäng till dockor med Kitty på och en bunta 500-sedlar som Hanna köpte för att leka affär med.

Efter det hade vi inte så många mil kvar till Älmhult, så vi tog en sväng inom IKEA med.
Jag har aldrig varit med om en så billig runda som det blev idag!!!
Jag trodde att vi skulle bli fattiga innan vi ens kommit in.
Men det var inte så mycket vi fastnade för.
Allt som allt blev det knappt 500 kronor...!!!
Men vi hittade en säng o ett skrivbord till Hanna, men som vi inte köpte eftersom vi hade ju inget släp med oss så det får bli en annan gång kanske. Hanna somnade på väg hem och det var ingen knall.
Sånt liv hon höll på ditresan så fattade vi att nångång måste hon tröttna.

Väl hemma tog jag en lång och varm dusch för jag var ganska trött i magen och det var så tungt när vi gått så pass mycket idag.
Jag fällde ner solstolsryggen i duschen och lät strålarna värma magen.
Gissa om det var nice???
Det kändes mycket lättare och mjukare efteråt så det ska jag göra fler gånger!!!


Nu ska jag sätta mig i soffan och läsa K-bladet.
Vi prenumererar 3 månader för 150 kronor just nu och "de é billit"!!!

  







Kommentarer


Kommentera inlägget här: