Mitt I Livet...

Osynlig klippning!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Igår när vi kommit hem från f-mötet och Fidde gick in på toa, kom han ut och frågade Hanna (som gått ner till oss när vi kom hem) vad detta var och höll upp nåt i handen. Då ville hon inte svara så jag gick bort med henne till toan och såg att det var en stor tuss HÅR!!!
Först sa hon att hon visste inte vad det kom ifrån.
Ingen knall!!!
Då satte jag mig på toastolen och frågade igen vad det kom ifrån.
"- Jag har klippt mig!!!" sa hon gråtandes och hulkandes.
Samtidigt som jag försökte prata med henne och få fram vilken sax hon använt, kände jag att det var riktigt nära att jag börjat gapflabba - medan tankarna flög rundor och jämförde henne med Lotta På Bråkmakargatan och alla hennes hyss. Tänkte vilken jäkla tur att hon klippte som hon gjorde - för först syntes det inte VAR hon hade klippt... Ändå var tussen ganska stor!!!

Jag sa till henne, och jag menade verkligen det med:
"- Så mycket som Du klippt av nu - hade inte ens jag vågat klippa!!!
Sen visade hon mig var hon hade hittat saxen.
I underskåpet på toa... i en mugg... där inte ens jag visste att den fanns.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: