Mitt I Livet...

Så gick det med den planeringen...

Kategori: Livet från hjärtat...

Har satt mig ner för hundrade gången känns det som.
Kanske inte riktigt hundra, men nästintill.
Jag började så smått att tvätta mina fina julpåslakan från Jotex.
Zooma
De var så billiga, bara 49.90 kr, så jag köpte 4 st.
(Plus en hel del annat fint... hehehehe... I Love Jotex)
Sen hängde jag upp dom, gick upp för trappan - och fick lägga mig i soffan 3 minuter!
Min puls slog asfort och jag blev så trött.
In på Hannas rum.
Tvättade av hennes nya hylla och la in böckerna.
Sen fick jag lägga mig tre minuter i Hannas säng.
Min inneboende slår volter i magen så jag blir alldeles yr...
Kollade i köket och kände för att ändra lite.
Inte asa rundor med bord o stolar, utan med tavlor.
Jossa kom med ett förslag igår att ha de fina Musse-tavlorna där istället.
Först fick jag limma fast Plutos ena tass på kroppen.
Sen fick jag sätta fast kroppen på tavlan för den hade massakerats under flytten.
Så nu sitter de två Mussetavlorna i köket och gör sig fina.
"-Tack för idén Jossa!!!"

Nu har jag satt alla mina orkidéer i vattenbad och de ska stå så några timmar.
Sen behöver de inget vatten förrän om ca 2 veckor igen.
  
Mamma hade tre eller fyra stycken som jag har passat och försökt rädda.
De små gulbrun/gröna växterna hade alldeles skrynkliga blad och såg ut att kollapsa och utvecklas till russinliknande auberginer eller nåt sånt vilken dag som helst och det kunde inte jag tillåta.
Kollade på en av dom nu när jag satte den för att dricka.
Det har kommit 5 små miniknoppar längst ut på grenen!!!

Så jag har nog gröna fingrar ända ut i naglarna!!! 

Kommentarer

  • Josefine säger:

    Ja, man börjar ju längta lite till julen nu....att sätta upp adventsljusstakarna och alla tomtar mm.

    Och det blir vär extra kul för dig/er eftersom det är första gången i ert hus!!

    Kramkram Jossan.

    2009-09-25 | 15:01:02
  • Görel säger:

    Här är oxå en Jotexare!

    2009-09-26 | 13:30:24
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: