Mitt I Livet...

Skynda att fynda!!!

Kategori: Livet från hjärtat...




Idag körde jag o Hanna till loppisen i Rinkaby som började kl 11. Fast denna gången skulle jag vara säker på att få nåt fint med mig hem så vi stod o väntade på insläppet i 20 minuter. Hanna höll mig hårt i handen när alla trängdes när de väl öppnade. Vi gick bort till en byrå och sa att den skulle vi ha, den kostade 100 kronor men fast jag hade inte bestämt mig om vi verkligen skulle ha den. Så vi tingade den, för man kan ju alltid ångra sig. Sen hittade jag ett jättefint litet ovalt bord typ ett som man kan sätta ett ljus och en blomma på, så den köpte jag direkt för en tjuga. Satte upp det lilla bordet på byrån eftersom vi skulle ha båda två (kanske). En som hjälpte till att sälja var Per-Ola, vår gamla granne, som vi snackade lite med innan vi fick gå igen. Regnet öste ner och både jag o Hanna blev dyngvåta. Vi köpte en korv o en dricka för Hanna var hungrig sen satte vi oss i ett skylande tält. Då träffade vi några välkända ansikten. Jeanette och hennes familj, Anette, Carina, Helena kom senare, hennes mamma, ja det var nog fler vi såg men pallar inte skriva...

Solen hade kommit fram och vi gick en runda till för att kolla vad som fanns kvar. Då såg jag ett VITT SKRIVBORD som Hanna kunde ha på sitt rum!!! Jag betalade 50 kronor för det och det duger till att börja med för henne innan det blir ett bättre. Får se hur länge detta håller... En timme senare skulle vi köra hem och jag frågade om nån kunde hjälpa mig att lasta in möblerna i bilen, för vi hade inget släp med oss. Jag var ganska osäker på om det skulle få plats, men vi skulle ge det ett försök. Precis när jag skulle säga vilka saker som var våra, såg jag ett annat lite mindre skrivbord som var finare än det vita. Ett ljusbrunt träskrivbord. Det ville jag köpa istället. Hojtade på en kille att jag ville ha den och sa att jag redan betalat 50 för den andra och ville bara byta. Sen tittade jag bort på byrån och skulle tala om vad vi hade köpt som behövde fraktas till bilen. Då såg jag att det lilla fina bordet var borta!!! Det stod inte uppe på byrån. Någon annan hade varit så fräck och tagit det. Fan vad siggig jag blev. Då sa jag till en säljarkille vad som hänt och att som kompensation vill jag ha byrån istället för den är inte betald. Han sa okej!!!! Tjohoooo jag sparade 80 kronor och fick istället ett skrivbord och en fin byrå för 70 kronor idag. Snacka om att jag fyndat, hihi!!!  

  

Det fick minsann plats i bilen!!! Eller, vi tog bort de 4 stödkulorna som byrån stod på för annars hade den inte gått in. Jag sa att vi behöver inte dom så det gjorde inget. Hanna fick sitta där framme. Gissa om hon var stolt???

  

När vi kom hem åt vi färska och kokta majskolvar och sen började vi städa. Nu doftar huset rent o fräscht... Förresten, igår när vi var på BRIOS utförsäljning så hittade vi 4 st vagndäck, såna där man inte behöver pumpa, för endast 20 kronor!!! Men vi visste inte om de skulle passa vår vagn. För 20 kronor var det värt ett försök. Så Fidde testade att byta - och de PASSADE!!! De andra vi hade gick luften ur hela tiden och det var säkert hål på själva däcket med.

Ikväll kommer Pa o Maria hit och ska äta Tacos. Men först ska jag klunka några munnar kaffe annars pallar jag inte vara vaken så många timmar till innan ögonlocken är längre ner än vad jag tänkt mig!!!

CoffeeBreak-LMG2.gif

Ha en skön och trevlig lördagkväll.

Kramelikramisar på Er!!! ♥

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Vilken tur du hade... med dina fynd från loppisen!!!

    Ska du måla dem eller det behövs inte?

    Vet du? Eric gjorde minsann två mål idag...och pappa har sagt att för varje mål han gör, får han 50 kronor...

    Välkomna imorgon och ha en trevlig kväll! Älskar er...

    2009-09-05 | 18:36:44
    Bloggadress: http://ams.bloggagratis.se
  • Jennie säger:

    * Nej jag tror jag låter bli att måla, för byrån blev som ny efter jag oljat in den och Hannas skrivbord behöver man inte göra vid alls.

    Nu står den så fint under trappan i vardagsrummet med en grön växt, några ljus och ett kort...



    * Då måste väl Eric känna sig nöjd och duktig med två mål på en match??? Kul att han vågar ta för sig mer o mer...



    * Tack för inbjudan och vi ska komma hungriga!!!



    Kram!!!

    2009-09-05 | 23:06:08

Kommentera inlägget här: