Mitt I Livet...

Uppe med tuppen!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

     

Hanna ropade tidigt i morse om hon fick komma ner till oss, men som vanligt fick hon vänta ett tag till. Runt sju/halv åtta vaknade hon igen och jag gick upp i trappan för att öppna grinden, men hon kunde visst själv! Vi la oss i hennes säng och hon läste Snövit för mig. Ganska kul att höra vad hon kommer ihåg från det vi läst och hur hon tolkar sagan. Man förstår att barnen reagerar på ord så fort man läser samma bok om och om igen, fast om man byter ut vissa ord eller hoppar över meningar. Jag har bytt ut ord i en mening just för att se om hon kom ihåg vilket det andra ordet var. Det är inte lönt att försöka för, uppmärksam - det är precis det rätta ordet för vad barn är om man försöker "fuska" i en bok de kan både utan och innantill!!!  

Jag gick ner och skulle sova en liten stund till när Hanna ville ner o se på barnprogram. Men efter två minuter i sängen kunde jag inte somna om så det var bara till att gå upp och sätta igång en maskin tvätt. Städade tvätthon i tvättstugan och skrubbade den riktigt ren med "det fantastiska supermedlet...." som jag har glömt namnet på tyvärr, hrm...

Hanna fixade till en frukost, en lätt frukost, en väldigt enkel frukost, eller frukost o frukost... det var bara en skål keso till sig själv. Ingen macka. Ingen yoghurt. Ingenting annat. Bara keso. Jag rostade tre mackor för jag var hungrig som en varg och la på lite nytt pålägg som Fidde fått på jobbet som provsmak. Medelhavsmedwurst och Grönpeppar-chorizo!!!

Nu ska jag hänga upp tvätten.
Sen ska jag slå in presenten till ♥älskade mamma♥ som fyller 57 år idag, fast det kan man inte tro!!! 
Vi ska på kycklingpaj-middag och det är bara såå gott med paj så det var ju bra att jag åt frulle så tidigt, hihi. 


Igår fick Fidde hjälp av Pa med att bära in byrån och Hannas skrivbord. Byrån ställde de under trappan som jag sen torkade av och oljade in med vanlig hederlig, naturell matolja och den blev ju som ny!!!  
Kan man få en sån billigare än 20 kronor som jag gav???
20 kronor!!!
 

Vad tycks???
Blev den inte fin???


 





Kommentarer

  • maria säger:

    Blev ju jättefint..Tack för trevlig kväll..kram

    2009-09-06 | 15:47:39
  • Görel säger:

    Jag får verkligen säga att din moder icke ser ut som 57.. Ni skulle ju kunna vara tvillingar!!!



    2009-09-06 | 17:00:54
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Görel. Kanske inte tvillingar precis... men visst har jag hört många gånger att mamma inte ser ut att vara "min mamma" om man säger så. När jag gick i gymnasiet och jag gick med mamma i stan och vi träffade en klassis, så trodde dom när de frågade dagen efter, att hon var min storasyster...!!!



    Kramis. PS; Ses vi i veckan eller, hehe..

    2009-09-06 | 19:48:26

Kommentera inlägget här: