Mitt I Livet...

Diskriminering på dagis!

Kategori: Livet från hjärtat...

Kan man kalla det för "diskriminering" eller ska man säga nåt annat?

I går när jag hade hämtat Hanna satt vi och spelade ett spel och då sa hon till mig att barnen på dagis skulle få glass till mellanmål idag för att det var en flicka som har fyllt år och hon skulle bjuda på glass.
Jag frågade om hon inte hade bjudit på det på förmiddagen när Hanna också var där, men flickan skulle bjuda på det på eftermiddagen till mellis.
Hanna såg besviken ut och det kunde jag förstå.
Jag ringde dagis och sa till en fröken det Hanna nyss berättat för mig och frågade om det var sant att inte tre timmars barnen också fick glass.
Tyst i luren...
Sen sa hon:
"- Ehhh... jaaa det stämmer nog... hon skulle bjuda på glass i tallrik... och det ska vi ha till mellis!"
Jag sa att jag tyckte det var taskigt mot alla de tre-timmarsbarnen som inte fick fira flickan och inte heller äta glass, det är ju nästan lite diskriminering mot de barnen, och jag skäms inte för att ringa och fråga om en sån sak.
"- Då kan ju Hanna bara köpa glass till de som är där tre timmar och inte bjuda de andra!!" (fast jag skulle aldrig kunna göra det, men bara för principen skull)
"-Nej...ja det var ju faktiskt lite dumt, det har jag inte ens tänkt på!" fick jag till svar.

Vad gör man??
Är det inte meningen att man firar alla barn på fm så att ALLA barnen kan få vara med och fira??
Jag blev bara så irriterad...

  

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Så skulle vi ALDRIG göra på MÅNSAGÅRDEN!!!!!!!!! Där firar vi ALLA barnens födelsedag på förmiddagsamlingen när ALLA är där! FY SÅ ELAKT!!!

    Har du frågat om personalen fått någon kompetensutbildning i BEMÖTANDE? Om inte, ge ett tips... kram älskar er.

    2010-04-28 | 19:58:47
    Bloggadress: http://ams.bloggagratis.se
  • Görel säger:

    Förstår!

    2010-04-28 | 20:44:54
  • Maria säger:

    Håller me dig..Du gjorde rätt som ringde..Väl klart de får ha kalas o dyl så alla barnen kan va me...Kram

    2010-04-28 | 21:03:49
  • Josefine säger:

    Hmmm, har inte tänkt på det??? Ehh va..Har hon överhuvudtaget tänkt på varför hon jobbar med barn??!!

    Stupidimofos #%#¤"#¤/&¤

    Kramispuckos

    2010-04-29 | 11:15:38
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: