Mitt I Livet...

En sån härlig dag i skog o på väg...

Kategori: Livet från hjärtat...

Våra goda vänner i det "Vita Huset" tog med oss på en väldigt skön och välbehövd promenix och vi hade verkligen tur med vädret. Solen sken hela tiden och när vi var inne i skogen där björkarna stod nakna utan löv men med knoppar på väg, kände man suget komma krypandes över vad mysigt och gott det hade varit med en fikafilt och en picnick-korg fylld med godsaker... Det får vi ta en annan gång, för detta var nåt vi vill göra om!!!
Tror vi gick i två timmar och småtjejerna var såå duktiga och klagade inte en enda gång över att de var trötta i benen och inte orkade gå mer.
Innan vi gick hem, stannade vi en stund i Floraparken. Det var efterlängtat av två gungglada tjejer som skrek i högan sky när de fick så hög fart som de ville ha i Örnnästet.

Vi grillade hamburgare och hade strips till middag och vi satt ute i vår myshörna precis utanför ytterdörren där vi har en kanonhärlig plats när man väl kan sitta där. Det blir jättevarmt där och jag tror till och med att jag slumrade till i soffan ett tag. Fidde sa till mig att jag fick nog ta o äta upp glassen jag fått av Hanna, innan den smälter alldeles för mycket... Jag hade totalt glömt bort glassen och somnat istället, men den var lagom mjuk och mumsig när jag väl åt den!!!

Glassen köpte vi av Glassbilen igår och Hanna valde en paket med 20 olika glassar för 130 kronor. En av de åt jag idag och det var jordgubbsglass som låg i en kon, och längst ner fanns det 6 rosa bitar som blev till ett (äckligt) tuggummi!!!

Igår spelade jag o Fidde Super Mario Bros på tv:n - i 5 timmar!!!!!
Trodde inte vi satt såå länge, men det gjorde vi...
Med ett uppehåll på 30 minuter med undantag för SOLSIDAN som var kl 21.30.
Jag kan säga att jag drömde om Mario och Luigi ett bra tag, innan jag väl fick tankarna på nåt annat, och det var väl när Fidde lekte skattjakt på mig, hahahahaha!!! 

 

Kommentarer

  • Görel säger:

    ÅHH, vad helmysigt det låter!!

    2010-04-04 | 17:14:41

Kommentera inlägget här: