Mitt I Livet...

Fredag igen...

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse ville Hanna cykla till dagis så det fick hon. Hon håller på att träna sig att kunna cykla utan stödhjul och det är vingligt kan jag lova, hihi. Hon ramlar m-å-n-g-a gånger och kommer ramla många gånger till innan hon väl kan cykla. När hon märker att hon har så pass hög fart att hon bara cyklar på cykelns två hjul, då blir hon så glad och ska berätta att hon KAN, och då tappar hon koncentrationen och vinglar till. Men hon är faktiskt duktig nu som vill träna så ofta som hon gör - fast hon ramlar och tycker att allting är den där dumma cykelns fel. Precis som Lotta På Bråkmakargatan...

I eftermiddags gick vi en runda (efter att vi gått fel så kom vi ut på den gatan jag trodde vi gick på först men vi hade gått en annan väg) med Sabina, Lovisa och hennes lillebror (vi väntade på dom när vi väl hade hittat rätt) för vi skulle gå till en annan lekplats som vi inte visste om. Plötsligt försvann den sköna solen och gömde sig en låååång stund bakom ett mörkt moln och då blev det genast kallare. Rätt som det var började det regna! Sen efter regnet - började det HAGLA!!! Då gick vi hem igen, eller vi gick hem till dom för vi skulle fika i deras lusthus istället. Men det blev ingen fika... Sen blev klockan 15.20 och jag kände att vi var tvungna att handla lite till ikväll. Kom på en god tanke om att vi skulle kunna ha chokladfondue med frukt till efterrätt!!!
Väl hemma började jag förbereda middagen. Fast egentligen började jag i förmiddags med att lägga en ytterfilé i marinad som jag själv gjort. Fråga inte VAD jag hade i den för det kommer jag inte ihåg, men det blev för jävla gott, hahahaha...
Vi hade marinerad ytterfilé, potatisgratäng, spenatstuvning och stekta champinjoner (jag stekte svampen i det som köttet låg i och fick god smak)

Fidde jobbade över idag med och sen handlade han lite.
När vi åt middag var klockan 19.30!!!

Jag la fram alla grejorna till fonduen och såg - att jag inte hade underdelen där värmeljuset ska vara. Vad fan ska man nu göra då?? Jag VILL ha chokladfondue idag!!!!!! Uuääääää....
Det får väl bli till att göra vattenbad och doppa frukten i den skålen istället.
Undrar om man inte ska ha lite grädde i chokladen för att få den mjuk o rinnig???
Hmm.
Vi får se... sa den blinde!


Ha en trevlig fredagskväll med massa fredagsmys i soffan!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: