Mitt I Livet...

Här ska det blomma!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Fick lite smått panik när jag såg att toapappret hade tagit slut och vi hade inga fler rullar heller!!
Körde till ICA och Filip satt i vagnen och höll sig stadigt i handtaget. Vi träffade Stefan som höll på att blanda till biffar med soltorkade tomater och fetaost i, 15 kr st.
Roffade åt mig en paket toapapper och kom på att jag glömt ta bröd.
Då luktade jag NYBAKADE bullar!!!
Jennie gick INTE förbi utan stannade och tog 10 st ostbullar och 5 st ostbaguetter.
Sen hittade jag fröer och köpte Blåklint, Buskkrasse och Slingerkrasse.
Nu skulle man bara haft lite stora krukor att plantera i också...
Det är ju fortfarande frost på morgnarna så att det blir inte till att så utomhus än, för då fryser de "smau undi jordi".

Så här såg det ut till en början i uterummet.
En stor kruka från ÖoB med ljusgula och vinröda penséer, murgröna och ett Salixträd.
Två mindre krukor från hemmet med vita och lila penséer...


Trädet ovanfrån med penséerna under...



...Sen planterade jag lite av mina nyinköpta fröer och satte upp ljus och ljusstakar,
så efter det ser det ut så här...

I den höga vita vasen vid den svarta gardinen har jag sått Buskkrasse som har massor med gröna blad och små röda blommor, i den vita krukan framför till vänster finns Tagetes, i krukan framför den finns det Blåklint. Jag målade mina gamla terrakottakrukor med svart färg och tyckte genast att de blev mycket snyggare. I krukorna med blått fat har jag sått Lobelia och jag tror att det var de minsta fröerna jag sett nångång!!!


Hoppas det tar sig nu bara... (som pyromanen sa...)

Kommentarer

  • Maria säger:

    Blev jättefint:) kram

    2010-04-16 | 16:57:06
  • Agneta säger:

    Det ser verkligen mysigt ut... Det är fint med olika grupperingar, både med blommor och med annan inredning! kram älskar er.

    2010-04-17 | 14:17:54
    Bloggadress: http://ams.bloggagratis.se
  • Jennie säger:

    Ja i år ska jag ha en massa färg i uterummet istället för som i fjol med nästan bara gröna växter. Kommer jag över några billiga och stora grönisar så får det bli såna med för det fyller ut på ett helt annat sätt...



    2010-04-17 | 14:38:30
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: