Mitt I Livet...

Lurad på att bli lurad!

Kategori: Livet från hjärtat...




Igår var det ju 1:e april då alla, eller iallafall många, brukar bli lurade på något sätt. Jag trodde att Fidde skulle hitta på nåt rackartyg under dagen men som tur var så blev det inget. Jag gjorde några ärenden i stan och träffade en kompis och vi strosade lite på torget i den sköna solen. Sen handlade jag på Kvantum, för jag skulle ändå köpa fler av de där superfantastiskt supergoda chokladäggen som Fidde köpte några stycken av i tisdags. Ville ju ha fler över påskahelgen. Men allihop hade tagit slut och när jag frågade en anställd om de hade fler på lagret, sa han:
"- Nää... dom äggen tar slut fortast under de första dagarna vi tar hem dom och vi får inte hem fler!"
Jag tycker det är skitdåligt att inte ta hem fler när de vet att de tar slut snabbast. Dom är ju sååå goda!!!

När jag hämtat Hanna som varit hos Lovisa en stund och kom hem, stod det ett blomsterpaket utanför dörren. Jag öppnade påsen och det var en fin påskbukett från Ronnie, men först trodde jag att det var ett aprilskämt för jag kunde inte förstå vad det stod för hälsning på kortet. Texten var skriven på - SPANSKA!!!!!

Nån som kan förstå detta?

"Hola!
!Esperamos que se calientey buena de lo contario, siempre puede venir aqui. Estoy de acuerdo cerveza en el hieloj.
Felice Pascuas!"

Det enda jag fattar är att det står HEJ och ÖL!!!

  

Kommentarer

  • Josefine säger:

    Haha, detta står det:

    Hej, hoppas ni har det bra,annars blir varm kan du komma hit. Jag håller öl på is. Glad Påsk.



    Vem är det som har skrivit, och varför på spanska??

    Kramis spanjorisk

    2010-04-02 | 17:08:36
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: