Mitt I Livet...

Nu vet dom!!!

Kategori: Nio månaders längtan

I söndags den 18/4 körde vi till mamma o pappa för att Hanna skulle få berätta att Filip ska bli STOREBROR!!!
Vi satt inne i deras tv-rum när Hanna sa:
"- Filip ska bli storebror!!!"
Mamma o pappa blev jättepaffa såklart och väldigt glada för vår skull.
Sen sa de att de trodde faktiskt att vi skulle skaffa ett barn till - men inte sååå fort.
Fidde hade ju sagt nåt om när vi hade flyttat in i huset att han skulle kunna tänka sig ett barn till, men då sa jag att han får iallafall vänta lite grann tills barnet i magen (Filip) är född!!!

Efter vi varit hos dom, körde vi till syrran dels för att se på deras kattbebisar - och för att berätta om vår bebis.
Jossa blev nog paff hon med och började skratta men tyckte nog samtidigt att det var kul.
Vi sa att vi vet att det blir en flicka denna gången, och jag kan inte låta bli att känna lite vemod för den sakens skull.

Men på ett sätt känns det bra att det blev en flicka nu och inte när jag väntade Filip.
Syrran fick nog väldigt mycket stöd och hjälp från oss eftersom Filip blev just Filip, och nu när vår tredje bebis blir en flicka, hoppas jag att hon/hela familjen kan känna lite hjälp eller stöd där med.
Jag tror att Jossa är riktigt glad för vår skull, för hon har redan frågat om vi vill att hon ska vara med på förlossningen!!!!
Det trodde inte jag att hon skulle fråga så här tidigt...
Men självklart blev jag superglad och sa att hon får absolut bestämma det själv denna gången också.
Fast hon vet innerst inne vad vi vill, hihi!!!!!



INSKRIVNING PÅ MVC FÖR TREDJE GÅNGEN!!!!!

Så var det dags för att skriva in mig på mvc igen.
Jo, det är faktiskt sant!
Jag är i vecka 12+5 idag...
Shit... det känns lite konstigt att jag är gravid - igen.
Det gick verkligen undan.
Jag och Fidde snackade om att kanske skaffa ett barn till när vi flyttade in i huset i fjol somras.
Om Filips förlossning skulle gå bra och om vi kände för det.
Vi ville ha ett barn till efter Filip, men det skulle inte väntas några år till utan det fick bli till nästa år eller nåt såifall.
Jag har bestämt att efter jag fyllt 35 vill jag inte bli gravid igen.
Fast vi trodde ju aldrig att det skulle hända på första "provsmaket" så där efter förlossningen.
Men så ligger det till iallafall.
Så om allting går vägen denna gången med, blir Hanna storasyster igen och Filip blir storebror - i september nångång!!!


Kommentarer

  • Maria säger:

    Jättegrattis..Så glad för er skull...Kram

    2010-04-27 | 21:03:44

Kommentera inlägget här: