Mitt I Livet...

Sanden ska vara i sandlådan...

Kategori: Livet från hjärtat...

Igår beställde vi en sandlåda som vi ska ha på gaveln där Hanna brukar leka med sand. Den är 2 x 3 meter och är nog så pass stor att det får plats några barn i den. Alltid roligare att leka fler än ensam... 
Men vi måste först gräva eller på nåt annat sätt försöka få upp de 4 cementpelarna som är i vägen, och det lär inte bli lätt. De väger mååååånga kilo...
Aj, aj stackars ryggen...
Hanna älskar att göra "kladdig chokladkaka" och andra sorters sandkakor och det ser verkligen härligt ut när hon kommer in med nerkladdiga och nästintill svarta händer. Igår på dagis hade hon och Olivia letat efter Pyttor (små vit/rosa blommor) för de skulle ha de till att dekorera deras kaka som de hade i en hålform!!!


Ikväll ska Fidde hämta vårt nya bord.
Det är inte sprillans nytt för det är en på Fiddes jobb som sålde det, men för oss blir det nytt!!!
Ut med det gamla och in med nytt.

Nu skiner solen och jag hoppas att mina blommor har klarat sig från de kalla och frostiga nätterna som varit. På morgonen när man ska till dagis och kommer ut o ser penséerna ligga som några nertrampade saker, blir man inte så glad...
Jag planterade Buskkrasse i en ampel igår och de är M-Y-C-K-E-T frostkänsliga så jag har hängt ampeln här inne istället tills jag är säker på att frosten är över. Mina andra fröer jag sådde för två veckor sen med Sommarblandning eller vad de hette, har börjat komma upp och visar nu några små, gröna blad. Roligt och spännande att se hur allt man sådde kommer växa upp...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: