Mitt I Livet...

En dag utan idéer...

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse fick jag en skön sovis då Fidde gick upp med barnen.
Jag var smart nog att hämta öronproppar för annars hade inte jag kunnat sova i 1½ timme utan att höra det lilla minsta knystet från Filip. Jag vaknade av att Fidde som hade gått in till mig och lagt sig i sängen för att vila undertiden Filip somnat, av att han petade mig i ryggen och frågade om jag skulle lägga över Filip i vår säng för han hade vaknat.
Klockan var runt tio och jag kunde inte sova längre så jag gick upp, bytte blöja och tog på kläder på Filip. Plötsligt ringer det på dörren och det ringde tre gånger i snabb följd så jag frågade Fidde om Hanna är ute eller om det är nån annan som ringer på dörren. 
Fidde kollade ut genom fönstret - och där stod Anitha & Rune!!!
Klockan 10.15!!!!!!!
De ville bara lämna varsitt påskägg till barnen innan påsken är över, hahahaha...
  
Hanna fick godis och Filip en haklapp.
De stannade på en kopp kaffe och såg en stund när Hanna spelade bowling på tv:n och sen körde dom hem igen.


När det var så underbart väder igår, blev man bara helt nerdeppad idag.
Regn, regn och regn...
Vi kunde inte komma på nånting att göra.
Hanna gick ut säkert en tre fyra gånger för hon ville inte göra nåt annat.
Spela Nintendo, rita, gå ut, leka med Filip, gå ut, leka med Barbie, bla bla bla...
När klockan var lite efter ett sa Fidde:
"- Ska vi köra till IKEA?"
Jag blev heltänd på idén och tänkte kolla in alla saker jag skrivit upp på datan vad vi skulle behöva köpa där, men det blev avtändande direkt efter när han sa:
"- Eller nej... klockan är för mycket, de stänger om fyra timmar!"
Då kom jag på den smarta tanken och sa lite ironiskt:
"- Men tänk då på att då blir det ju inte så dyrt...!"
Den gubben gick inte.
Blääää.
  

Kommentarer

  • Maria säger:

    skönt me sovmorgon:))jobbat 7-17 hela helgen så i morgon ska ja me ha sovis:) kram

    2010-04-04 | 19:39:45

Kommentera inlägget här: