Mitt I Livet...

Vårfint i uterummet!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Efter att Hanna varit på dagis körde vi till Rusta.
Precis när vi gått ut ur bilen - kommer syrran körandes.
Hon skulle också dit!!
Vi köpte en dörrmatta, Jane Hellen´s gröna schampo o balsam, olivtvål, Delicatobollar, en tavellist som jag ska sätta upp i sovrummet där vårt bröllopsfoto äntligen kan stå med några värmeljus och nåt annat myspysigt...
Sen körde vi till ÖoB och köpte en stoor kruka i keramik (syrran har tre såna i olika stl och har målat dom vita, men jag pallar inte måla så de får bli keramikfärg) med ett fat till.
Nästa stopp blev Solhaga - idag igen ja, men syrran hade hittat ett sånt fint Salixträd som jag också blev förälskad i så det blev ett sånt, ett flak penséer till med andra färger och en murgröna!!! 
När vi kom hem började jag plantera och dona meddetsamma. Den stora krukan med trädet, penséer och murgrönan fick stå i uterummet och pryda den ena hörnan och det blev så fint... Nu börjar det bli så pass varmt där ute så att vi ska nog äta middag på kvällarna där istället för att sitta inne.
(Bilder kommer senare när jag fått mer ordning där)

Nu skulle man jobbat på ett växthus så man kunde fått tillgång till extrapriser på växter och blommor...
När jag jobbade på Hörnhem i Viby fick vi ta hem så många flak vi ville med sticklingar och andra småblommor på helgerna som hade kastats under dagarna. Mamma o pappa har nog aldrig haft en sån vacker och fantastisk blommande trädgård som de hade då... 
Det var bla Isbegonior, petunior, Lobelia, BorstnejlikaTagetes, m.m.
Man blir glad av blommor och jag kan absolut inte vara utan dom...



Kommentarer

  • Maria säger:

    Härligt o kunna börja fika o så i ert uterum..Då e de vår:)Kram

    2010-04-13 | 20:51:49
  • Josefine säger:

    Jag hittade f-n ingen murgröna på solhaga, frågade en arbetare med där, hon sa: -Dom ligger där borta på bordet....

    Näääee det gjorde dom inte.

    Hon sa att dom skulle ligga på bordet framför där salix träden var, ellerhur, där stod buxbom :-(

    Får väl köra dit igen imorron, ska du med då?? Haha....

    Målade mina stenkrukor (dom jag fick för nåt år sen i födelsedagspresent) och vattenklotet i svart, faaan vad snyggt det blev!!!!

    Kramis våris!!!!

    2010-04-14 | 11:05:57
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Nää murgrönan finns allra längst in till vänster längst ner på det sista bordet nedanför penséerna!!!

    Fan vad de ljuger när de säger att de är där ute...



    Kommer du o hämtar mig o Filip efter jag lämnat Hanna så kör vi direkt??



    Kramisgrönis

    2010-04-14 | 23:14:41
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Görel säger:

    Det där med uterum är det bästa som finns! Man flyttar liksom ut där nu!! Och blommor och bin är bara sååå härligt!!

    2010-04-15 | 16:48:19
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: