Mitt I Livet...

Baka, baka, annorlunda kaka...

Kategori: Livet från hjärtat...

Jag o Hanna gick upp på ovanvåningen och lekte kalas undertiden Filip sov.
Men först skulle hon baka kakan som vi skulle ha till fikat.
Jag lyssnade en stund först, sen skrev jag upp det jag hann med för det är rätt kul att se sen efteråt hur hon tänker i sin lek.
Så här sa hon:

"-Idag ska vi baka kärleksmums.
I dessa två skålarna ska vi blanda.
I den stora ska det vara grädde, mjöl, mjölk, bakpulver och vaniljsocker.
Sen i den lilla ska det vara honung, lite salt och lite grädde.
Då börjar vi med att hälla i 9 dl honung, eller nej börja med 5 dl först.
Sen ska det vara 2½ dl blåbär, några ljusa vindruvor och sen blandas allt runt.
Man tar en plåt, eller nej det hittade jag inte, men man kan ta en sån här låda.
Häll i 3 dl grädde och 14 bitar hård choklad.
2 dl salt ska också i.
Vispa runt och häll i alla torra ingredienser och blanda runt igen.
Sen åker dom skjuts in i ugnen.
Nu ska jag slickepotta!!!!
Först saker till glasyren... florsocker, citronsaft och lite mjöl.
Vispa och häll över det på kakan!!!!!"

Det är så häftigt att försöka skriva ner det hon säger ibland så man kan gå tillbaka och se hur hon tänkte...
Gissa om jag skrattade för mig själv när jag tänkte efter vilka ingredienser och hur mycket hon sa av varje. Undrar hur den kakan hade smakat, hahahaha!!!!! 

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Ja den kakan hade inte gått av för hackor!!! Kul att hon har sådan fantasi... Låt henne hjälpa dig att baka. Kram älskar er.

    2010-08-17 | 07:34:12
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: