Mitt I Livet...

Blodflödeskoll i v 36+6...

Kategori: Nio månaders längtan

Idag var det sista gången jag var på blodflödeskoll i Lund innan planerad förlossning.
Jag berättade hur jag kände inför att ev föda i Lund och att jag var i valet och kvalet att välja att föda i stan istället och sa även för- och nackdelar.
Provsvaren visade samma som förra gången plus att MOM-hastigheten hade sjunkit lite och det är ju alltid en fördel. Förra gången låg det på 1.31 och nu 1.23
Så jag sa att så länge resultaten inte är farligt höga och likaså mina titrar, så känner inte jag någon speciell oro över att hon skulle må dåligt och behöva blodbyte...
Men nu ikväll har vi pratat om vad jag känner allra innerst inne, och även om jag inte känner att hon behöver blod efter förlossningen, så kan det kanske ändå kännas säkrast att vara där nere.
Jag vet inte. 
Jag skulle hur jag än bestämmer mig för, ringa till det sjukhuset några dagar innan och "förbereda" de på att jag kommer in den 7:e.
Jo jag tänkte att eftersom jag helst inte vill att det blir den 9:e, så kan jag hellre åka in en dag tidigare och hoppas på att igångsättningen funkar så bra så att Idas födelsedag blir antingen den 7:e eller den 8:e!!!
Det K A N dra ut på tiden, det vet jag, men om man får önska så...

  

Vägde mig innan jag gick ner och såg att jag hade gått ner 2 kilo!!
Så nu ligger jag på 7+ allt som allt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: