Mitt I Livet...

Hellre en gång extra...

Kategori: Nio månaders längtan

Under hela dagen har jag inte tyckt att lilltjejen har varit så pass aktiv i magen som hon brukar vara.
Så undertiden vi åt middag ikväll så bestämde jag att jag skulle åka in på förlossningen och kolla.
Fidde stannade hemma med barnen och eftersom jag inte ville åka in själv så ringde jag syrran.
Hon följde med♥
Tack!!!
Ctg:et kopplades på och precis som den andra gången började hon röra på sig meddetsamma.
Det är som att hon får en "Hallå-kom-igen-och-rör-på-dig-kick" när man ligger där på sängen.
Det var highlife i magen under den tiden, men det var som bm sa, att eftersom moderkakan ligger i framväggen så kan det ha stor betydelse eftersom jag inte kände hennes rörelser.
Likadant var det när bm gjorde UL.
Hon frågade om jag kände henne när hon rörde sig, men det gjorde jag inte fast det syntes på skärmen hur hon ändrade sig.
Så då är det ju inte konstigt att jag inte känner av henne så mycket längre. 
Lika bra att åka in o kolla när man känner sig orolig, så slipper jag vara orolig resten av kvällen/natten.

I morgon ska jag på spec mv 14.30 och på tisdag är det Lundatrippen igen.
Då ska jag fråga om hur dags jag ska vara där och hur det ska gå till med igångsättningen.

Fick reda på ikväll av en bm att den där "te-påsen" som startar själva uppmjuknandet av livmodertappen, kan ta upp till 3 dygn - om man har otur.........
Hjälper den inte första dygnet så tar man ut den, sätter in en ny och kollar till nästa dygn, osv.
Jag sa att jag hoppas på att min är så pass mjuk och mogen och att jag är redo för värkstimulerande medlet oxytocin så att jag öppnar mig tillräckligt för att föda samma dag!!!
Jag vill INTE att det ska bli dagen efter!!!
Senast klockslag får absolut bli 23.50 men jag hoppas att det är tidigare, på eftermiddagen/kvällen.
Det blir kanske ungefär vid samma tid och 4 minuter senare, som de andra två.
Hanna 18.29 och Filip 18.33!!!

Kommentarer

  • Jenny säger:

    Hej Jennie!

    Jag kikar in och läser din blogg ganska ofta men är verkligen urusel på att skriva kommentarer :( Sorry!

    Men nu tänkte att jag måste skriva och berätta att jag tänker på dig och håller tummarna för att allt ska gå vägen! Den där te-påsen du pratar om fick jag oxå, den sattes klockan 15, klockan 15.30 gick vattnet och jag fick min första värk 19.36 är sonen född! Så det där med 3 dygn få vi hoppas att du slipper!! Stora styrkekramar!!

    2010-08-30 | 06:52:28
  • Görel säger:

    Jag kommer ihåg att Elin inte skrek när hon väl var ute.. Jag fick panik tills hon sa; ....a... Hon har varit lika tyst och snäll sedan dess.. (TJAA)

    2010-08-30 | 18:31:04
  • Maria säger:

    Kan ej fatta du/ni snart har en liten liten tjej:) Hoppas allt går som du vill o tänkt..Tänker på dig..Kramar

    2010-08-30 | 21:34:57
  • Görel säger:

    Det är inte likt Jennie att INTE blogga på två dagar! Är hon nybliven mamma??

    2010-08-31 | 18:31:50
  • Jennie säger:

    Jenny!

    Hej och tack för Din tanke...

    Trodde faktiskt att Du läste här, pga syrrans blogg.

    Visst är det alltid trevligt med några kommentarer om det man skriver verkar intressant för andra!!

    KRAM



    Görel!

    Hihi... nä det är jag inte, men det har verkligen KÄNTS som att det är på G snart. Har haft skitont och bara velat ligga i soffan o sängen o inte göra nåt!!!

    Några dagar till, sen så - äntligen!!!!

    KRAM



    Maria!

    Ja du... en tjej till i familjen... lilla Filip som bara är en lillebror i 11 månader, sen är han STOREBROR!!!! Känns så konstigt...

    KRAM

    2010-08-31 | 18:59:53

Kommentera inlägget här: