Mitt I Livet...

I en och en halv timme...

Kategori: Livet från hjärtat...

...försökte jag lägga Filip innan han väl somnade i eftermiddags - i vår säng.
Han ville väl antagligen ligga så nära mig som möjligt.

Hanna har haft kompisen Olivia här idag sen i förmiddags.
Snälla pappan kom hit senare med dottern och sin motorsåg och häckasax, och sågade ner vår fula stora överväxta häck som går intill grannen.

Filip tränar på att krypa i gräset medan grenarna faller...


Flickorna tyckte det var roligt att hoppa på grenarna och i löven, men för
att skydda sig mot obehagliga rivmärken, så tog de på sig riktigt ordentligt...


Det är bra med extra bärhjälp och barn med starka muskler...


Man måste ju skydda sina fingrar rejält...


Motorsågsmannen i full fart...


Robban råkade trampa på en väl gömd bräda och rakt på ett spik
som gick genom skon. Lite alsolsprit och sen på med skon igen...



Filip tyckte det var intressant när grenarna ramlade ner på marken...


Det är ju så spännande när man kan ta sig fram och känna på löven...


Det blev en stoooor hög, eller rättare sagt; MÅNGA stora högar med kvistar, grenar och löv, så nu ser man knappt gräsmattan mer, haha!!!
Ska låna pappas släp i morgon, som just nu står lastad med skit hos syrran, och sen lär vi köra en hel del lass till tippen.
Men det är sååå ljust och fint här nu...♥

Den andra grannen rakt över uterummet som vi också delar häck med, undrar nog i morgon varför det är en stor tittglugg mitt i häcken.

Hahahaha...
Jag frågade Robban om han kunde vara snäll att jämna till en spretig grön buske (Cornell, tror jag att den hette) för jag hade försökt innan men den har för grova grenar så det gick inte, och eftersom han hade motorsågen med sig så blev det nog genast lite lättare med den delen.
Han började jämna till den...
Sen slutade det med att hela busken togs bort.
Den pregade rätt upp i luften och såg för jävlig ut så han fick fria händer och göra det han tyckte var bäst.
Han SA att den kommer att komma tillbaka igen, så blir grannen pissed off på oss så får vi tala om att den kommer ju tillbaka - men det kan dröja ett tag... hahaha!!!
Nu är det klart iallafall.
Snabbt gick det.
Det såg nästan ut som att han är van vid sånt här sysslogöra, hahahaha!!!
TACK, snälla Robban!!!!!!

  
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: