Mitt I Livet...

Jääävlar va gött det var!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Ja det var sååå skönt att jag var tvungen att ta till en svordom!!!
Jossa hade ställt in vattnet på 41 grader och när jag klev i så bidde det litta varmt om fossingarna så då undrade jag hur fasen jag skulle kunna SÄTTA mig ner i det heta vattnet...
Men efter att ha plumsat ner (ja jag var ju inte så smidig om man säger så) och satt mig till rätta så fick jag profylaxandas för att behärska värmen, mohahaha.
Men efter 5 sekunder hade kroppen vant sig, och jag halvsatt där i badet - och njööööööt!!!!!♥
Ska definitivt be om att få bada i Lund också på förlossningen.

Först hade jag ingenting mer än vattnet, sen satte jag igång några normalstora bubblor och en stund senare testade jag bubbelbubblorna som verkligen masserade kroppen.
Alltså detta var så underbart skönt och avkopplande att jag höll på att somna en liten stund.
Musiken från radion, värmen och bubblorna från vattnet... ja det var som att vara på ett spa.

Innan jag gick upp fick Filip också bada och plaska med bubblorna.
Precis när jag hade kommit upp fick jag såklart en stark sammandragning.
Varför kunde inte den kommit när jag låg i???
Morr...
Magen pregade framåt och var alldeles hård och liksom spetsig/toppig.

Jag eftersvettades som en gris och väntade en stund innan jag körde hem.
20-30 minuter efter jag varit hemma ringde telefonen.
Det var syster som sa att Filip gallskrek hela tiden och kröp ut i hallen mot dörren, så han vill nog inte sova där i natt!!!
  
Fidde o Hanna hämtade honom och när han var hemma gick Fidde in o gav honom välling, men han ville bara ha 60, sen somnade han i sängen och låg där o småhulkade ett bra tag innan han tystnade.
Lilla älskade vännen...♥
Jaja, det är bara till att prova fler gånger.

Satt i soffan och kollade på Fångarna På Fortet, och i reklampausen blev jag törstig.
Reste mig upp.
Gick ut i köket och hämtade ett glas vatten.
Kom tillbaka.
Satte mig i soffan - och fick en chock!!!
Jag kunde gå utan att ha ont nånstans i kroppen!!!!!!!!
Jag kände inte mig gravid med en massa plågor.
Jo klart jag kände att magen var kvar, men inte så där jobbigt höggravid som innan idag och de andra dagarna.
Mer som att jag var i vecka 20 eller nåt.
Det gjorde susen med värmen och bubblorna så jag har redan frågat syster om jag får åka dit fler gånger och bubbla hos dom!!!!!!
And guess what?
JAG FICK!!!!!!!


Kommentarer

  • Agneta säger:

    Åh så härligt att du mår lite bättre nu. Tänk att varmt vatten och bubblor kan göra underverk! Oj, magen knöt sig visst på mig när jag läste hur Filip hade reagerat hos Josefine... Hoppas att han inte gör likadant när vi ska övernatta hos honom! Kram älskar er.

    2010-08-26 | 06:50:51
    Bloggadress: http://ams.bloggagratis.se
  • Josefine säger:

    Hihi, självklart får du komma hit och bubbla igen, nästa gång kan du ju bubbla när det har blivit lite mörkare ute så att stearinljusen och terapi lampan också har sin lugnande effekt.

    Självklart får Filip testa och sova över igen, Hanna ville med sova här.

    Tyckte det såg så hemskt ut när han kröp mot dörren, precis som:

    mamma, var är du....kom tillbaka

    Puss, älskar dig!!!!

    2010-08-26 | 07:10:43
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • Maria säger:

    Skönt de hjälpte me bubblorna:) Lilla killen..Undra väl var du tog vägen..Bara inte o ge sig utan testa igen-funkar kanske bättre om Hanna oxå ska sova där?? Kram tanke

    2010-08-26 | 20:29:45

Kommentera inlägget här: