Mitt I Livet...

Låt de vattnas - utan vatten - i 1 år!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Ofattbart???
Mmm kanske det...
Men sant!!!

Visst blev det tjusigt.
Och annorlunda...
Skönt att de får vatten - när de behöver.
Utan att jag behöver vattna dom, hahahaha!!!!

Häll i pärlorna i en glasskål med en liter vatten.
Låt stå i 6 timmar.
Häll ut överflödigt vatten.
Välj ut en blomma och ta bort all jord.
Skölj rötterna väl.
Placera några pärlor i botten, placera blomman och fyll på med resterande pärlor.



Kolla så alla rötter ligger väl gömda...


Taadaaa!!!!!


Likadant blev det med de färgglada pärlorna till en rosa blomma...




Rätt häftigt och effektfullt...


Tips:
Vill man inte ha det istället för jord - kan man ha pärlorna som ljusstakar!!!

Kommentarer

  • Görel säger:

    Inte klokt vad läckert!

    2010-08-11 | 09:24:52
  • Josefine säger:

    Häftigt, såna skulle jag haft till mina orkideer ju....

    Var hade du köpt det, var det på nån marknad eller??

    Ganska skönt att slippa bry sig om att vattna blommorna :-)

    Kram

    2010-08-11 | 16:23:00
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Ja jag köpte två påsar på Maria Magdalena-marknaden och ångrar nu så här efter att jag inte köpte fler.

    Men vet man inte om det funkar eller inte så vågar man ju inte chansa...

    Har skrivit till dom om de har en hemsida så man kan köpa fler!!!



    Kramispärlis

    2010-08-11 | 19:23:16

Kommentera inlägget här: