Mitt I Livet...

Möbelkärra till mig tack!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

I morgon ska mamma o pappa köra hit och hämta upp mig och syrran.
Vi ska åka till IKEA och shoppa.
Vi behöver en GRIND till trappan eftersom lille killen är väldigt snabb.
Snabb och intresserad på vad som finns på ovanvåningen.
Han har ju sett storasyrran gå upp där ett antal gånger.
Första gången han testade klarade han av att krypa uppför 4 trappsteg.
Jag satt bakom honom såklart och var beredd med händerna.
Men han klarade det galant.
Nästa gång han ville klättra, kröp han sakta men säkert upp för - hela trappan!!!!!
Såååå, en grind är ett definitivt måste hos oss nu...

Multilås ska vi också ha till skåpen.
Jag fattar inte vad de andra ska vara bra för, de där man kan öppna en låda en bit och sen måste en vuxen trycka ner en spärr för att kunna fortsätta öppna lådan, så långt är jag med, men om man nu är rädd för att barnet inte ska klämma sig - är väl en sån anordning onödig när de ändå kan öppna en bit och sen kan de klämma sig om de råkar trycka till lådan????

Eller är det jag som inte fattar poängen??

Vi ska ha såna här där man måste trycka på en knapp för att överhuvudtaget kunna öppna skåpet eller lådan.
PATRULL Multilås vit Antal i förpackning: 2 styck

PATRULL Multilås vit Antal i förpackning: 2 styck

Sen ska vi ha några hörnskydd till de skarpa kanterna på soffbordet.
Ljus måste jag ha och det ska vara 10 st vita blockljus i olika storlekar.
Ljusfat att ställa ljusen på är billiga och kostar bara en 5:a styck.

Man tittar ju inte så noga och så länge på Ikea om man är där med sin man.
De har ju sååå bråttom till kassan.
Men jag kan nog inte ta den tiden att titta så där noga och ordentligt på alla fina grejer som jag skulle vilja.
För jag lär väl bli andfådd efter tio meter och pusta o stånka som en gammal kärring.
Undrar om jag kan åka på en sån där möbelvagn???
De har ju gott om sittyta för mig när jag inte hinner med i deras takt, hahaha.....

Plaatjes zwanger

Kommentarer

  • Maria säger:

    Hoppas du får en härlig shoppingdag på Ikea..Skoj o gå där..Hade vatt en syn o se dig om du åkt på en sån där vagn..Ha ha..Kram

    2010-08-27 | 22:29:13

Kommentera inlägget här: