Mitt I Livet...

Precis mumsat på glass...

Kategori: Livet från hjärtat...

Det är så gott med glass när den är sådär halvtinad så man ser lite
sås i sidorna och det går lätt att ta en skopa utan att behöva ta i.
Mina godaste sorter utan bestämd ordning är:
* Viol
* Polka
* Romrussin
* Gräddnöt
* Kaktus/Lime
* Blåbär
* Saltlakrits

Men fast jag vet vilka jag tycker allra mest om så står man där i glasskön på sommaren och har såååå svårt att välja på alla de andra smakerna man aldrig väljer annars.
Man är väl lite rädd för att köpa sk grisen i säcken...
Rädd för att prova en annorlunda smak som kanske visar sig sen att den var inte så god iallafall och då är det försent att ångra sig.
Så man håller sig till de gamla vanliga så går det undan.

Det bästa är om man hamnar i en kö med folk som vet vad de ska ha redan typ hemma, de som är snabba och har pengarna i handen: 
"- Tre kulor i strut. Choklad, päron och citron med chokladdopp!"
Men ibland har man otur och hamnar bakom en sån som stått hur länge som helst och kunnat välja, men kommer fram och säger frågande:
"- Hej... ehh vad ska jag ha nu då... eh... ta två kulor... en med eh.... gammeldags eller nej ta lakrits istället, är det sötlakrits eller salt förresten? Ta en kula dajm med och så nötsås, eller nej skippa såsen!"
DUUUUUUUUH.
Såna idioter kan reta gallfeber på mig om man har oturen att hamna precis bakom en sån.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: