Mitt I Livet...

Sista flödesmätningen...

Kategori: Nio månaders längtan

Ja idag var det sista gången som jag kunde få en flödesmåtning sk "specialare" eftersom det bara är jag som gör denna extremt ovanliga kollen. Hittentills detta året har de inte haft en enda till med samma immunisering som mig!!!

Jag skulle göra ett ctg 10.45 men det blev försenat pga en annan, så jag satt i väntrummet så länge och kände hur lilltjejen snurrade rundor och var nästan lite ovanligt vild där inne i magen.
Skönt att hon var så aktiv idag...
11.10 blev det min tur.
Tänkte att det kunde inte vara så lönt eftersom jag skulle in på flödes 11.15, men Ann var lite försenad så ctg:et kördes så länge hon inte var tillbaka.
Jag fick en sladd med en knapp som jag skulle trycka på varje gång jag kände några rörelser och tänkte att jag lär få trycka hela tiden för hon var så aktiv innan.
Men plötsligt låg hon alldeles stilla och vägrade röra sig.
Hon hade somnat av all aktivitet sen innan.
Efter 10 minuter vaknade hon och börade röra på sig igen och jag tryckte som en galning för då blev jag ju lite nervös för att de skulle tro att hon inte rört sig nåt alls. 
20 minuter satt jag med det sen hörde jag att Ann sa mitt namn och det blev min tur till flödes.
Denna gången fick hon kanonfina resultat och hon låg precis som Ann ville för att just kunna få så bra resultat som möjligt.
Men bara för att det gick så bra och när jag hade torkat av mig all klet, så undrade hon om hon verkligen kollade mina flöden i ljumskarna för hon kunde inte hitta svaren.
Så jag fick lägga mig på sängen igen så hon kunde göra den mätningen med.

Resultatet:
Flödet hade bara höjts med 0,02 och nu ligger det på 1,37 så det var ingen oro till att göra nåt drastiskt.
Ctg:et visade också bra kurva med hjärtslag mellan 145-156.
Blodtrycket
som de tog för första gången låg på 120/78, också bra.

De ville inte släppa taget på mig helt som tur är, så nästa onsdag ska jag dit igen för att göra ett ctg och en vanlig flödesmätning där man inte kan se flödet i huvudet som nu, och kontrollera om hon får tillräckligt med syre och blod, men på tisdag dagen innan ska jag till mvc och ta blodprov och då skickas de rören till Lund som Prio 1 så de får fram svaren i god tid tills jag kommer dagen efter.
Då kan de se om mina titrar har ökat och skulle de ökat drastiskt så kan det vara att hon börjar få blodförlust och då får jag förlösas inom det snaraste.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: