Mitt I Livet...

Sjukskrivning eller inte???

Kategori: Livet från hjärtat...

Igår fick jag ett läkarintyg av Dr Malcus i hopp om att jag blir sjukskriven fram tills det att sessan är född.
Först sa han att det inte var lönt att skriva ett sånt intyg, för Fk är hårda och tuffa mot gravida, speciellt i slutet.
Men han skrev ett ändå för säkerhets skull.
Efter Lund körde vi till FK i stan för att lämna det så fort som möjligt.
Men...
Vi var tio minuter försenade.
De stängde 16!!!! 
Fan.
In på Willys och handlade lite snabbt.
Köpte kuvert och skickade intyget på posten istället.
Hoppas, hoppas de godkänner det!!!!

Idag är Fidde pappaledig som tur är.
Jag har s-v-i-n-o-n-t i höften och jag vet inte hur många gånger jag har vänt mig om i natt.
Det är en himla tur att jag har kvar ♥ glidmattan ♥ sen jag väntade Hanna!!!!
Min räddare i sängen, haha!!!

Annars hade jag inte kunnat vända mig om alls...
Hade den ett litet tag med Filip, men var inte alls i så stort behov av den som jag är nu.

Fidde fixade välling till Filip och skulle gå in o lägga honom igårkväll vid halv åtta.
Jag sa att jag går in och tar en dusch undertiden.
Efter ett tag hörde jag hur han började skrika.
Jaha... då var min dagliga och välbehövande dusch förstörd.
  
Jag tog över och Filip la sig till rätta i min famn och drack upp vällingen hur snällt som helst.
Jag satt och småpratade med honom undertiden om att han måste kunna läggas av någon annan snart, eftersom hans lillasyster snart ska komma och då är inte jag hemma hos honom om han skriker.
Jag sa att jag ska inte ens föda inne i stan utan får åka ner till Lund som är jättelångt hemifrån...
Längre hann jag inte förrän jag började gråta när jag tänkte på hur allt kanske kommer bli.
Det blev bara för mycket just då.

Han känner nog att det är nåt på G nu när inte ens Fidde fick lägga honom.
Han som alltid brukar göra det...
När jag såg och kände att han somnat, skulle jag resa på mig och lägga honom i sängen.
Men...
Det gick inte.
Jag kunde inte resa på mig.
Det gjorde för jävla ont i ryggen och höften så jag fick kalla tyst på Fidde så han fick lägga honom.
Då kom jag att tänka på att tänk om jag inte blir sjukskriven och jag får klara detta själv.
Om inget annat händer så lär jag säkerligen fördärva både min rygg och höft pga bärandet och lyftningarna.

I morse vaknade Filip kl 7.
Jag lyfte upp honom så gott jag kunde och la honom i vår säng. 
Sen låg/satt/lekte/busade han där 1½ timme innan Fidde och Hanna gick upp och fixade frulle.
Jag satt i fåtöljen och masserade bort sammandragningen och mitt onda i höften innan jag med kunde gå upp.
Filip brukar bli trött igen efter 2-2½ timme men inte idag.
Fidde gick in och la honom 11.10.
2 timmar vaken längre än vanligt...
Sen sov han inte en halv timme - utan 1.20!!!!

Nu ska vi snart äta.
Ha det gott!!!

  
 

Kommentarer

  • Josefine säger:

    Det var mycket bättre att ni postade kuvertet för det skickas ändå upp till östersunds inläsningscentral och det tar längre tid om ni lägger det inne på FK brevinkast, för dom postar upp det dit sen.

    Hoppas att du blir sjukskriven annars får jag komma bort till dig och hjälpa till. Filip kan även sova hos oss nångång om du vill kunna sova ut nån morron, får börja träna honom att sova hos andra nu så tror jag att det går bra att han är hos mamma när du/ni är i Lund och jag följer med.

    Han får gärna sova här mitt i veckan om ni vill.

    Om du vill får du även komma hit och lägga dig i bubbelbadkaret, vet inte om du får använda massagebubblorna när man är gravid (hör med din BM)men det kan vara skön avkoppling att ligga i ett stort badkar med lite skum.

    Kramiskramis!!

    2010-08-20 | 13:36:15
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Åhhh vad det hade underlättat om nu inte jag blir 7kskriven!!!

    Men orkar du/ni att han sover hos er när barnen ska upp till dagis sen?

    Det hade varit j-ä-t-t-e-s-k-ö-n-t att kunna sova ut en natt, speciellt nu i slutet!!!

    Jag hade GÄRNA velat komma bort och badat... fan vad nice det hade varit!!!!

    Jag vet ju inte om det finns badkar i Lund ju;-)



    Kramisbadis

    2010-08-20 | 14:55:32
  • Josefine säger:

    Ungarna ska till skolan och vi går upp kl 06, och jag tror inte att Filip vaknar innan det väl??

    Stefan sa bara att det kan vi väl göra, inga problem.

    Kan ju kolla i början på nästa vecka om ni vill, du kan ju också komma hit och bada :-)

    Kramis

    2010-08-20 | 19:23:26
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: