Mitt I Livet...

Supermedel mot myror!!!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Hanna satt och lekte vid sandlådan då jag o Filip gick ut till henne.
Fidde klippte gräset och vi satte oss vid kanten om stenplattorna.
Jag råkade titta på en sand/jordhög som var ca 3 cm hög och tänkte att där kan nog finnas en hel del räliga myror där i.
Stoppade en liten pinne i ett av hålen......
Hmmm... det skulle jag INTE GJORT!!!!!!
Det fullkomligt KRYLLADE med myror.
Säkerligen hundratalet bara på fem röda.
Fy faaaaan vad jag rös.
Hanna kom med en spade och var inte så smart, för hon bankade på högen  och vad hände då?
Massor med MYRÄGG (- usch vad jag ryser i huvudet nu) ploppade fram och fler myror till på köpet.
Shiiiiit vad det är äckligt alltså!!
Jag tog spaden och försökte mosa sönder myrorna och äggen men fick ge upp tillslut för det kom bara fram fler och fler hela tiden och vi var tvungna att gå därifrån.

Jag tycker det är sååå äckligt med myror i såna mängder så jag ryser till och med nu när jag skriver om det...

Jag gav mig fan på att jag skulle ta kål på alla 6-benta småkryp som befann sig där, så jag gick in och hämtade en flaska vitvinsvinäger och en burk salt.
Sen tömde jag flaskan och öste på med MYCKET salt och redan då såg man hur småjävlarna blev svagare och kröp saktare.
Dagen efter så fanns det inte en enda levande myra kvar.
Min dunderkur hade gjort susen i hålet!!!!!!!!!
  

Anticimex - ta er i brasan, hahahahhahha!!!!!!!

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Superbra tips för att ta bort oönskade husdjur... TACK!!! Kram älskar er.

    2010-08-18 | 17:08:48
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: