Mitt I Livet...

Wax on, wax off...

Kategori: Livet från hjärtat...

Fy fasen vad det osade polermedel i hela huset och jag fick skitont i
huvudet fast jag hade stängt till ut mot garaget.
Tog 2 skallebankstabletter, men det var lika lönt som att strunta i det.
Maria kom senare och gick in till mig o Filip i sovrummet.
Filip sov fortfarande men vaknade inom några minuter och var glad över att se Maria.
När jag fixade salladen hade hon hand om Filip (och Hanna).
Vi käkade grillspjut, skivade ugnsbakade potatis och tzatziki.

Filip hade busat och blev klibbig så Fidde gick in på toa så han fick bada en stund.
Sen protesterade han märkbart när blöjan och pyjamasen skulle på.
Han ville väl bada mer, haha!!!
Efter det protestskriket var han lika klibbig igen...

Jag tror klockan var runt 21 då jag gick in och försökte lägga honom.
Gick inte så bra.
Han åt upp all välling, 200 ml, la sig till rätta en liten liten stund på mig, sen ville han ha mer välling.
Åt 150 till och var riktigt trött så han orkade knappt hålla ögonen öppna.
Snurrade rundor på mig och tycktes inte hitta en skön sovställning.
Jag la honom i vår säng - hjälpte inte.
Då fick jag en stark sammandragning och jag sa till Fidde att han fick komma o ta över.
Vad gör Filip då när både jag och Fidde ligger där och försöker hyscha honom?
Gapskrattar!!!!!
  
Åt precis ingenting.
Han ligger där i flera minuter och bara skrattar.
Jag sa till honom att han ska inte skratta nu utan sova.
Då skrattar han igen - och skakar på huvudet, precis som att "Nähä-ää, det ska jag inte a-alls!"
Kl 22.35! kunde jag lägga ner honom i hans säng, och jag kunde äntligen gå ut!!!!!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Oxå glad o se han o få träffa er allihopa:) God mat o trevligt sällskap..Kram

    2010-08-21 | 17:55:18

Kommentera inlägget här: