Mitt I Livet...

Bara Hanna o pappa...

Kategori: Livet från hjärtat...

Denna morgonen fick jag en liten sovmorgon.
Det vill säga det som räknas till sova när lillkillen öppnar dörren, springer in och klättrar upp i sängen, slår två muggar i huvudet på mig och skrattar ljudligt och är överlycklig för att han träffade, väcker mig igen av att han har halkat på Idas vällingflaska och dessutom öst ut lite av vällingen i hennes säng och där det mesta hamnat på golvet som han halkat i - som då resulterade i att han slog sig såklart och väckte mig igen av hans skrik. Då vaknade Ida och började skrika hon med. Blöjan var inte bytt så den var genomkissig och hade dessutom läckt genom på täcket.
Då gav jag fan i att försöka somna om och tog ut öronproppen (har bara en så jag kan höra barnen med det andra örat) och sen gick jag upp.
Ja så var min sovmorgon....

Hanna o Fidde körde iväg till Andys medan jag fixade och donade här hemma till den stora dagen i morgon.
Satte upp min nya fina dörrtext på sovrumsdörren och blev riktigt nöjd med den.
Lite snett uppsatt kanske men man ser vad som står där...


Filip var rätt trött efter lunchen och sov en och en halv timme.
Undertiden satte jag upp lite "krimskrams" i taket och tyckte genast att det blev lite mer nyårsfestligt!!!
Silver, silver, silver...
Ljusslingan som satt i uterummet var iskall och alldeles stel när jag tog ner den.
Men efter en stunds inomhusvärme gav den med sig och blev mer formbar.
Då kunde jag vira den på gardinstången och sen tände jag den och kollade hur det blev.
Tja... det duger, men får nog komplettera med några mysiga värmeljus...
(Den är dock inte tänd här)


Ett kok på spisen med mina smarrigt goda LIONBARS gjorde jag med.
De tog slut på julafton så det räckte inte till nyårsafton.
Men ingen ko på isen.
Dom är sååå enkla att göra och det tar knappt nån tid.
Vill nån testa, så finns receptet här:

1 burk jordnötssmör
2 dl sirap
1 dl socker
1 matsked vaniljsocker

Detta ska smältas i en gryta till en jämn och fin smet.
Sen rostar man 3 dl kokos och häller i det i grytan.
5 dl Rice Krispies ska också i grytan, så ta en stor så allt får plats på en gång.
Sen tjoffsar man bara runt geggan och häller i det i två bakpappersklädda och avlånga brödformar.
Platta till ytan
och ställ in dom i kylen över natten så de hinner stelna till.
Dagen efter delar man först kakan i två stänger, sen stängerna i mindre bitar, typ 4 cm.
Smält 250 gram mörk choklad (eller ljus om man hellre vill ha det) och doppa botten och lite på sidorna på stängerna.
Ställ dom upp och ner på ett galler eller bakpapper och låt stelna.

MUMSA!!!!!!!


Gissa om jag är G L A D?????????
Ja det är jag.
För Ida har börjat använda
NAPP!!!!!!!!
Jo det är sant,
Hon som totalvägrat och klökts varje gång vi testat att ge henne den - har äntligen ACCEPTERAT nappen nu!!!!
Tjohooooo!!!!
Hon till och med GRÄT efter den i natt, hahahaha!!!!

Jag satt intill henne på köksgolvet igårkväll och såg på och hörde hur hon låg i babysittern och suttade på sina fingrar.
Efter ett tags suttande tog jag en napp och "pratade och talade om" för henne varför en napp är så mycket lättare att använda, och även ifall hon bara är en bebis som inte kan prata, så tror jag att hon förstår vad jag babblar om, typ.
Det var tex att hon får så fula märken på fingrarna, hon somnar lättare, den funkar som en tröst eftersom hon har ett sugbehov, blablabla...
Om hon fattar är ju helt och hållet upp till henne!!!!
Jaja hon sög på nappen tillslut efter lite protesterande och klökningar, men hon accepterade den.
Och somnade med den.
Och ville ha den igen när hon vaknade!!!!!
Det är så bra, trala-la-la!!!!!!!

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Det ser ju riktigt mysigt ut när Ida har napp i munnen... Trägen vinner! Kram älskar er.

    2011-01-01 | 11:11:49
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: